کد خبر: ۱۴۸۹۳۴
۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
۱
استفاده از داروهای شیمیایی و گیاهی در درمان مشکلات بیخوابی به ویژه در سالمندان و کودکان می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری داشته باشد.
درمان مشکلات چاقی و لاغری با استفاده از طب سوزنیپول‌نیوز- دکتر فرهاد صبری متخصص طب سوزنی در خصوص درمان مشکلات چاقی و لاغری با استفاده از طب سوزنی گفت: مشکلات چاقی و لاغری جزو بیماری‌های متابولیک بدن هستند که در هر دوی آن اختلال در متابولیسم بدن منجر به بروز این مشکلات می‌گردند در این حالت از درمان باید تعادل بین yin که نمایانگر میزان جذب بدن و yang که نشانهنده‌ی دفع بدن می‌باشد ایجاد گردد.

وی افزود: هنگام مراجعه بیمار معاینات شامل رنگ و رخسار بیمار، زبان و گرفتن نبض می‌باشد.

دکتر صبری اشاره کرد: گرفتن نبض بیمار شامل گرفتن سه نبض که مربوط به ریه، طحال و کلیه است از دست راست و سه نبض که مربوط به قلب کلیه و کبد می‌باشد که از دست چپ گرفته می‌شود.پس از گرفتن نبض‌ها مشکلات سندروم بیمار مشخص می‌گردد.

وی افزود: با توجه به علائم متابولیسمی، قد و وزن و در نهایت با استفاده از فرمول چاقی و لاغری مشخص می‌گردد که بیمار اضافه وزن یا کمبود وزن دارد و با توجه به نوع مشکل نقاط موردنظر برای اعمال طب‌سوزنی انتخاب می‌گردند.

دکتر صبری، در مورد استفاده از این طب در مورد کودکان اشاره کرد: این طب محدودیت سنی ندارد به عنوان مثال کودکی که در سن 12-10 سال به دکتر مراجعه نموده و دارای وزن حدود 70 کیلوگرم است و مشکل پرخوری دارد در صورت عدم درمان مشکل چاقی در سن بلوغ، با مشکل ریشه روبرو خواهد بود که با استفاده از طب سوزنی این مشکل که حتی ممکن است صدمات جبران ناپذیری به کودک وارد کند، قابل پیشگیری خواهد بود.

وی در ادامه گفت: بیمارانی که مشکل چاقی خود را با استفاده از رژیم‌های غذایی حل می‌کنند عموماً پس از مدتی دچار خستگی شده و با کنار گذاشتن رژیم اضافه وزن قابل برگشت است. در واقع معایب رژیم این است که سلول‌ها گرسنه نگه داشته می‌شوند.

وی افزود: در طب سوزنی با تنظیم متابولیسم داخلی و تنظیم میزان جذب و دفع در واقع سیستم گوارشی بیمار متعادل می‌گردد و پس از رسیدن به وزن ایده‌ال دیگر بازگشت به وزن قبلی وجود ندارد.

صبری، در مورد نرخ کاهش وزن در این روش گفت: معمولاً به طور طبیعی هفته‌ای 1kg کاهش وزن را خواهیم داشت که بیشتر از این حد مضر و البته کمتر از این نرخ بدون اشکال خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حل مشکلات چاقی بیمار باید تحرک لازم را به موازات درمان داشته باشد.

وی در مورد درصد موفقیت این روش گفت: ‌در هیچ کدام از متدهای درمان چه دارویی و چه جراحی تضمین 100درصد و درمان قطعی وجود ندارد و این نوع درمان (طب سوزنی) نیز همانند درمان‌های دیگر دارای قطعیت در بهبودی وضع درمان نیست.

وی افزود:‌ در صورتی‌ که مراجعه کنندگان به متخصصین طب سوزنی که مورد تأیید سازمان نظام پزشکی کشور هستند، مراجعه نمایند و تحت درمان این پزشکان قرار گیرند درمان آن‌ها عوارضی درپی نخواهد داشت و همچنین درمان موفقیت‌آمیز خواهد بود.

برچسب ها: چاقی ، لاغری ، طب سوزنی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
حمیده
Iran, Islamic Republic of
12:31 - 1394/04/29
عالی بود ، فقط در مورد هزینه ها اطلاعاتی نیست لطفا این مورد راهم اضافه نمایید. ممنون
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: