April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۹۱۹۵۳
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
0
 پول‌نیوز -آن‌طور که بانک مرکزی گزارش داده در هفته اول مردادماه مرغ و تخم‌مرغ بیشترین افزایش قیمت را در بین کالاهای خوراکی داشته‌ اند؛ به ‌طوری که قیمت مرغ تا ۱۱ درصد افزایش یافته است.

جدیدترین آمارها از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به هشتم مردادماه نشان می‌دهد که بهای تخم‌مرغ  ۱۳.۲ درصد افزایش یافته و شانه‌ای ۸۳۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان فروش رفته است.

در عین حال قیمت مرغ که با رشد ۱۰.۹ درصدی همراه بوده تا حدود ۸۳۰۰ تومان هم در سطح شهر فروخته شد، اما گوشت قرمز اعم از گوسفند، گاو و گوساله بدون تغییر قیمت بود و حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد.

اما در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل حدود ۰.۱ درصد کاهش داشت،   قیمت سایر اقلام این گروه ثابت مانده است.

در گروه برنج نیز قیمت انواع برنج داخلی درجه یک حدود ۱.۸ درصد و درجه دو تا ۲.۷ درصد افزایش یافت و بهای برنج وارداتی غیرتایلندی ثابت بود.

در گروه حبوبات نیز به غیر از لوبیا سفید که ۲.۳ درصد کاهش قیمت داشت، بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۷ تا ۴.۳ درصد رشد یافت.

این گزارش حاکی از آن است که در هفته اول مردادماه میوه‌ها تا هفت درصد ارزان شده‌اند این در حالی است که سبزی‌ها با ریزش حدود ۰.۲ درصد همراه بود.

بنابر آمارهای بانک مرکزی، قیمت قند ۵.۴ درصد، شکر ۵.۲ درصد و چای خارجی ۰.۱ درصد افزایش، ولی روغن نباتی حدود ۰.۱ درصد کاهش داشت. قیمت روغن نباتی جامد هم تغییری نکرد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مرغ ، دام و طیور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: