April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۴۱۲۷۹
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
0
هشتمین تولیدکننده انگور جهان را بشناسیدپول‌نیوز -معاون امور باغبانی وزارت جهاد گفت ایران با برداشت سالانه سه میلیون و ۱۶۷ هزار تن انگور جایگاه هشتم را در میزان تولید این محصول در جهان دارد.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی اظهار داشت: کشورهای ایتالیا، فرانسه و آمریکا سه کشور برتر در زمینه تولید این محصول هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گستره تاکستان‌های کشور را ۲۹۴ هزار هکتار دانست و گفت: ۹۲ درصد از این سطح بارور و ۷۰ درصد از این تاکستان‌ها آبی و مابقی دیم است.

وی با بیان اینکه انگور مهم‌ترین محصول باغی است که به لحاظ غذایی اهمیت فراوانی دارد گفت: انگور یکی از محصولات مهم در اقتصاد است.

طهماسبی اظهار کرد: استان فارس در صدر تولید انگور در میان استان‌های کشور قرار دارد.

به گفته وی در کشور سالانه سه میلیون و ۱۶۷ هزار و ۴۲۷ تن انگور از تاکستان‌های کشور برداشت می‌شود و میانگین تولید در هر هکتار از تاکستان‌های آبی ۱۳.۲ تن و در تاکستان‌های دیم ۳.۹ تن است.


منبع: مهر
برچسب ها: انگور ، پول نیوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: