April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۲۷۰۴۶۰
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
0
پول‌نیوز - به منظور افزايش ايمني سفرهاي جاده اي و كاهش تصادفات و تلفات ناشي از آن با حمايت مجلس شوراي اسلامي، پروژه نصب 4 هزار و 292 دستگاه سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در راههاي شرياني و پرتردد كشور به ارزش 10748 ميليارد ريال در دستور كار سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، مهندس عبدالهاشم حسن‌نيا معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با اعلام اين مطلب افزود: بر اساس مطالعات و پژوهش هاي انجام يافته و پيش بيني هاي صورت گرفته از توسعه و ارتقاي راههاي كشور ، افزايش خودرو و سفرهاي بين شهري هموطنان در سالهاي آتي ، ضرورت توسعه و گسترش هوشمند سازي جاده ها از سوي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي به رياست محترم مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد و درخواست گرديد ، كه مورد موافقت ايشان قرار گرفت و به كميسيون عمران مجلس جهت قرار گرفتن در دستور كار و اقدام مقتضي ارجاع شد .

نصب 4 هزار و 292 دستگاه دوربين هاي ثبت تخلفات عبور و مرور در جاده‌ها

مهندس حسن‌نيا  با اشاره به نقش و تاثير هوشمند سازي جاده هاي كشور در مديريت سرعت و كاهش چشمگير تخلفات رانندگي و تصادفات جاده اي ، خاطرنشان كرد : با توجه به برآورد اوليه براي پوشش 44 هزار و 865 كيلومتر راههاي شرياني و پر تردد شامل آزادراه ، بزرگراه و راه‌هاي اصلي در سال 1400 مجموعاً  6هزار و 342 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نياز است.

رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به اينكه متوسط پوشش اين دوربين‌ها در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها 10 كيلومتر و در راههاي اصلي 20 كيلومتر  خواهد بود ، افزود : در حال حاضر تعداد سامانه هاي ثبت تخلفات عبور و مرور كه فعال بوده و تا پايان سال جاري نصب خواهد شد 2050 دستگاه مي باشد و براي سال 1400 تعداد 4 هزار و 292 سامانه ديگر جهت پوشش مورد نياز مي باشد . 

معاون وزير راه و شهرسازي  در ادامه توضيح داد: برآورد هزينه هاي لازم در اين خصوص انجام شده است كه در اين راستا اعتبار مورد نياز براي تكميل اين سامانه ها و دوربين هاي ثبت تخلفات عبور و مرور طي 3 سال آينده   10748 ميليارد ريال برآورد شده است كه اميد است مراحل قانوني تصويب اين اعتبار انجام و جهت اجرا  ابلاغ گردد .

مهندس حسن‌نيا اظهار داشت : هزينه پشتيباني و نگهداري سالانه اين سامانه ها 1500 ميليارد ريال است كه از اعتبارات سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي تامين خواهد شد و براساس برنامه تعيين شده ، نصب و اجراي اين سامانه‌ها در ظرف سه سال و نگهداري  و خدمات پس از نصب از طريق پيمانكار مربوطه تا پايان سال هشتم انجام خواهد شد .

گفتني است سير مراحل قانوني اين درخواست و پيشنهاد در دستوركار پيگيري سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي قرار داشته ضمن آنكه به جهت ارتقاءي كيفيت انجام كارمطابق با فنآوري هاي روز دنيا اين سازمان مطالعات و بررسي هاي لازم از فرآيند اجرا را از مدتها قبل آغاز نموده است .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: