ابلاغ سقف «قابل پرداخت» و «مدت بازپرداخت» انواع تسهیلات قرض الحسنه
پول‌نیوز - بانک مرکزی در بخشنامه ای سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع تسهیلات قرض‌الحسنه را به شبکه بانكی ابلاغ كرد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، بانک مرکزی در بخشنامه ای سقف قابل پرداخت و حداکثر مدت بازپرداخت انواع تسهيلات قرض‌الحسنه را به شبكه بانكي ابلاغ كرد، بر اساس اين بخشنامه، سقف و زمان‌هاي مندرج در اعطاي قرض‌الحسنه و انعقاد قراردادهاي مربوطه بايد توسط شبكه بانكي مدنظر قرار گيرد.

رشد روزافزون تقاضا برای تسهیلات قرض‌الحسنه و نیز طیف وسيع زمينه‌هاي مصرف تسهيلات مذکور در قوانين و مقررات مختلف از جمله قانون عمليات بانکي بدون ربا و ضوابط اجرايي آن، قوانين برنامه پنج‌ساله توسعه و قوانين بودجه سنواتي، موجب شده در حال حاضر براي تسهيلات قرض‌الحسنه، سقف‌ها، مدت‌هاي بازپرداخت و شرايط مختلفي با توجه به زمينه‌ مصرف آن، در نظام بانکي مبناي عمل باشد.

این مهم بعضاً سبب ایجاد ابهام و پرسش‌ و به تبع آن، مکاتبات و استعلام‌های متعدد از بانک مرکزی شده است.

بدين‌منظور و نيز با هدف ايجاد وحدت رويه در اين زمينه و تنقيح و يکپارچگي شرايط مختلف انواع قرض‌الحسنه اعطايي توسط بانك‌ها، مؤسسات اعتباري غيربانكي و صندوق‌هاي قرض‌الحسنه وابسته به بانك‌ها و مؤسسات اعتباري غيربانكي، مراتب در دستور كار اين بانك قرار گرفت و نتيجه بررسي ها در اولين جلسه مورخ ۲۶‏‏/۱‏‏/۱۳۹۷ كميسيون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباري بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مطرح و اتخاذ تصميم شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: