April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۷۷۹۳
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
0
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی به طور کلی مساعد نیست اما شرکت‌ها به هر سختی قطعات را تهیه می‌کنند.

به گزارش پول نیوز، دادفر در خصوص وضعیت قیمت خودروهای وارداتی گفت: قیمت کالای وارداتی رابطه مستقیمی با نرخ ارز دارد. عوارض، تعرفه، نرخ ارز و قیمت کالا در مبدا همگی بر نرخ خودروهای وارداتی تاثیر می‌گذارد و هر کدام از آن‌ها پایین آید قیمت نیز کاهش پیدا می‌کند. همه این موارد در حال حاضر بالا رفته است و به نظر می‌رسد قیمت خودروی وارداتی برای امسال نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته این نکته را باید گفت که ویروس کرونا با وجود این که یک سری مشکلات ایجاد کرد اما فوایدی نیز داشت. در نتیجه این قضیه یک سری از مسافرت‌ها انجام نشد و تقاضای ارز مسافرتی کاهش یافت. لذا افزایش نرخ ارز متوقف شد و این مورد نیز بسیار خوب است البته رکود را نیز همراه خواهد داشت که باید به حال این قضیه نیز فکری کرد. اگر کرونا نیامده بود نرخ ارز به شدت بالا می‌رفت. قیمت خودرو نیز به همین واسطه تا حدودی پایین آمد.

دادفر در رابطه با خرید خودروی وارداتی اظهار کرد: برای خرید خودرو همیشه باید به نیاز توجه کرد و اگر افراد نیاز به خرید خودرو دارند این کار را انجام دهند. خصلت بدی که در میان مردم ایجاد شده این است که وقتی به کالایی نیاز ندارند نیز آن را خریداری می‌کنند. البته به دلیل افق اقتصادی غیرشفافی که ترسیم شده مردم به دنبال پیدا کردن محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری هستند. متاسفانه خودرو نیز به یکی از کالاهای سرمایه‌ای در کشور تبدیل شده است. افق اقتصاد کشور در سال آینده به طور کلی به گونه‌ای است که به نظر نمی‌رسد شاهد رشد باشیم. در نتیجه زمانی که با چنین شرایطی مواجه هستیم عملا رکود تورمی ایجاد می‌شود و افزایش قیمت اکثر کالاها صورت می‌گیرد. این نکته را نیز باید گفت که هجوم به سمت هر کالایی باعث افزایش قیمت آن می‌شود.

وی در پایان در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش خودروها گفت: وضعیت خدمات پس از فروش مساعد نیست البته روی این قضیه بحث‌های زیادی مطرح است. اما به طور کلی خدمات پس از فروش معنای خاصی در کشور ما ندارد. همین موضوع بدون مفهوم و غیر منطقی سطح پایین هم دچار مشکل است و قطعات وجود ندارد. خودروها چه داخلی و خارجی به دلیل نبود قطعات و مشکلات ناشی از تحریم در تعمیرگاه‌ها مانده‌اند. شرکت‌ها به هر حال موظف تامین رضایت مشتری هستند و باید خدمات را ارائه دهند. زمانی که خودرویی که وارد کشور می‌شود قطعا باید قطعات مصرفی تامین شده باشد و قطعات غیر مصرفی نیز به سختی تهیه خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: