April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۵۹۹۸
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
0
بررسی وضعیت اعطای سود سپرده علی‌الحساب و درآمد ناشی از تسهیلات پرداختی و سرمایه‌گذاری در 15 بانک و یک مؤسسه اعتباری گویای این است که 11 بانک در سال 98 مازاد بر درآمد خود از تسهیلات و سرمایه‌گذاری، سود به مشتریان پرداخت کرده‌اند.

بررسی وضعیت پرداخت سود سپرده و درآمد تسهیلات 16 بانک بورسی +جدول

 

به گزارش پول نیوز، یکی از موثرترین عوامل در شکل‌گیری وضعیت ترازنامه بانک‌ها وضعیت سود سپرده پرداختی به سپرده‌ها و مجموع درآمدهای مشاع بانک‌ها (سود حاصل از تسهیلات اعطایی و سود سرمایه‌گذاری) است.

بررسی‌ صورت‌های مالی 15 بانک و موسسه اعتباری بورسی نشان می‌دهد که 4 بانک و یک موسسه اعتباری در وضعیت مثبت هستند. به‌عبارت دیگر سود حاصل از تسهیلات اعطایی و سرمایه‌گذاری این بانک‌ها بیش از سود پرداختی به سپرده‌هاست.

با این حساب از مجموع این 16 بانک و موسسه اعتباری، 11 بانک در وضعیت منفی قرار دارند و سود پرداختی آنها به سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بیش از سودی است که از محل درآمدهای مشاع به دست آمده است.

در مجموع این 16 بانک و موسسه اعتباری بورسی در سال گذشته 153 هزار و 936 میلیارد تومان سود سپرده پرداخت‌ کرد‌ه‌اند و 153 هزار و 361 میلیارد تومان سود _ 575 میلیارد تومان کمتر_ از اعطای تسهیلات و سرمایه‌گذاری مستقیم به دست آورده‌اند.

  • ارقام به میلیارد تومان

بررسی وضعیت پرداخت سود سپرده و درآمد تسهیلات 16 بانک بورسی +جدول

 

منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: