April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۶۵۶۶۲
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
0
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از رفع موانع قانونی اجرای پروژه‌های پل زال-مورموری، آزادراه چالوس-رامسر و پروژه ریلی بیرجند-یونسی خبر داد.
رفع موانع قانونی اجرای چند پروژه ریلی و آزادراهی
 
جلسه مشارکت در احداث و تکمیل پروژه‌های ریلی و آزادراهی برای سه پروژه چالوس-رامسر، پل زال-مورموری، بیرجند-یونسی به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و با حضور سرمایه‌گذاران و مدیران عامل بانک‌های مشارکت‌کننده در اجرای این پروژه‌ها، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل و معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این نشست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با منابع دولتی امکان اجرای طرح‌های دولتی وجود ندارد؛ بنابراین باید در اجرای طرح‌های آزادراهی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا اجرای پروژه‌ها برای بانک‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد. سیاست‌گذاری وزارت راه و شهرسازی سیاست‌گذاری در بخش آزادراه‌ها و تقویت این بخش است. به دنبال آن هستیم تا زمینه‌ای برای بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

امیر محمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در جمع‌بندی نشست فوق و تصمیم‌های اتخاذشده برای انجام این پروژه‌ها گفت: طرح ریلی بیرجند به یونسی یکی از قطعات مهم کریدور شمال-جنوب در شرق کشور است که از چابهار تا یونسی و درنهایت به سرخس ختم می‌شود. این قطعه به طول ۲۷۱ کیلومتر است و آخرین برآورد هزینه اجرای آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است که حدود ۴ هزار میلیارد تومان آن را دولت قبلاً از محل صندوق توسعه ملی مصوب کرده است؛ لذا امروز در نشستی با بانک‌ها و سرمایه‌گذاران برای عملیاتی کردن آن تصمیمات لازم ازجمله در خصوص تسهیم سهم بانک‌های عامل و رفع موانع قانونی آن اتخاذ شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه دیگر را پروژه آزادراهی پل زال-مورموری مرز چیلات برشمرد و افزود: این پروژه آزادراهی قطعه‌ای از مسیری است که به نجف اشرف می‌رسد. آخرین برآورد این قطعه حدود ۷ هزار میلیارد تومان است که حدود ۱۲۶ کیلومتر است. در این نشست تفاهم شد تا بانک‌ها سهم خود را در اجرای این پروژه تعیین کنند و بر اساس بند ز تبصره ۱۸ قانون بودجه عملیات اجرایی آن آغاز شود.

غفاری در خصوص آخرین تصمیمات گرفته‌شده برای پروژه آزادراهی چالوس-رامسر نیز اعلام کرد: پروژه آزادراهی چالوس به رامسر به طول ۹۲ کیلومتر است که انجام این پروژه مشکلاتی ازجمله هزینه بالای تملک دارد و برآورد کلی آن به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، اما در این خصوص هم با توجه به توجیه اقتصادی مطلوب آن با استفاده از ظرفیت بند ز تبصره ۱۸ توافقات لازم به عمل آمد و در نظر است تا موانع قانونی مربوط نیز برطرف شود.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: