April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
روحبخش با اشاره به گردش مالی گسترده سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛
کد خبر: ۳۷۵۷۶۹
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد شدید از تصمیماتی که از سوی دولت‌ها برای بانک رفاه کارگران گرفته می‌شود، گفتَ: در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، معلوم نیست دولت‌ها با چه توجیهی برای این بانک تصمیم می‌گیرند.
حساسیت کارگران و بازنشستگان به بانک رفاه
برزو روحبخش در گفتگو با پول نیوز با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران برای خدمت رسانی به زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی تاسیس شده است گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین مجموعه بیمه‌ای کشور است به نوعی که بیش از ۴۴ میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه‌ای و درمانی دارد.

وی با اعلام اینکه گردش مالی سازمان تامین اجتماعی به اندازه‌ای زیاد است که یک نظام دریافت و پرداخت مستقل را لازم دارد گفت: حق بیمه‌های دریافتی از کارفرمایان، گردش مالی بیمارستان‌ها و درمانگاهها، خرید دارو و تجهیزات پزشکی، پرداخت حقوق ماهیانه به سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته، پرداخت حقوق به بیش از ۶۰ هزار نیروی کار سازمان، گردش مالی شرکت‌های زیر مجموعه شستا و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهد که سازمان تامین اجتماعی می‌بایست برای این گردش مالی یک بانک بزرگ داشته باشد.

خزانه دار کانون کارگران بازنشسته تهران با ابراز تاسف از هجمه‌هایی که علیه بانک رفاه کارگران صورت می‌گیرد گفت: در دولت‌های گذشته بر واگذاری بانک رفاه کارگران تاکید می‌شد و متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد. این در حالی است که دولت حق ندارد در این زمینه تصمیمی بگیرد یا اظهار نظری داشته باشد.

وی با اشاره به بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: در حالی که دولت‌ها تعهدات خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده و این بدهی اکنون در مرز ۵۰۰ هزار میلیارد تومان است، دولت به جای آنکه در فکر پرداخت این بدهی باشد، به فکر فروش بانک رفاه کارگران است.

روحبخش از کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بنابر اعتراف وزیر کار، سازمان تامین ماهیانه ۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و چنانچه افزایش حقوق و هزینه‌های سال جاری را لحاظ کنیم، سازمان تامین اجتماعی ماهیانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که در تامین هزینه‌های آن مانده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی برای تامین حقوق بازنشستگان با مشکل رو به رو است گفت: از آنجا که منابع و مصارف سازمان همخوانی ندارد، سازمان برای تامین حقوق بازنشستگان ناچار به استقراض است که بهترین محل برای این استقراض، بانک رفاه کارگران است. بنابر این اگر بانک رفاه به هر بهانه‌ای واگذار شود یا مدیریت آن تغییر کند، بازنشستگان با مشکل جدی رو به رو خواهند شد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند گفت: چنانچه برای بانک رفاه مشکلی به وجود بیاید، با واکنش شدید بازنشستگان رو به رو خواهید شد چرا که بانک رفاه متعلق به کارگران و بازنشستگان است و نسبت به هر اتفاقی واکنش نشان خواهند داد.

روحبخش از تعامل خوب بانک رفاه کارگران با کانون بازنشستگان خبر داد و گفت: خوشبختانه مدیریت بانک رفاه مشکلات بازنشستگان را درک می‌کند و تا جایی که قانون اجازه دهد، گام‌های حمایتی برای بازنشستگان بر می‌دارند که نمونه آن را در اختصاص وام شاهد هستیم.

وی خطاب به دولتمردان و نمایندگان مجلس گفت: کارگران و بازنشستگان تمام قد حامی بانک رفاه هستند و بهتر است تصمیم گیری در مورد این بانک را به عهده سازمان تامین اجتماعی، کارگران و بازنشستگان بگذارید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: