April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ادامه بازداشت‌ها در بازار دلار و سکه
کد خبر: ۳۷۸۴۸۱
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
0
همزمان با تشدید نوسانات در بازار ارز و سکه از نشست رئیس کل بانک مرکزی با صرافان ارزی جهت هماهنگی برای سیاست‌های جدید ارزی خبر داد.
نشست ویژه صرافان در بانک مرکزی
امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ماه در بازار ارز تهران شایعه شد که قیمت دلار یک کانال بالا رفته است. سایت اتحادیه طلا و سکه هم امروز اعلام کرد که قیمت سکه وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شده است.

نشست ویژه صرافان در بانک مرکزی
همزمان با تشدید نوسانات در بازار ارز و سکه از نشست رئیس کل بانک مرکزی با صرافان ارزی جهت هماهنگی برای سیاست‌های جدید ارزی خبر داد.

پیش از این هم صالح آبادی در تلاش بود تا از طریق مداخله در بازار ارز، قیمت دلار را تا مرز ۲۹ هزار تومان پایین بیاورد، اما به واسطه فضای انتظاری نوسان دلار محدود نشد. صالح ابادی گفت ذخایر اسکناس بالاست و بانک مرکزی آمادگی دارد تقاضای واقعی را به هر نحوی که شده پوشش دهد.

کارشناسان اعتقاد دارند برای مدیریت بازار ارز صرفا عرضه بازارساز کارگشا نیست و باید مجموعه‌ای از سیاست‌های اقتصادی اتخاذ شود.

از جمله این سیاست‌ها می‌توان به هماهنگ سازی متغیر‌های پولی با وضعیت کنونی اشاره کرد برای مثال بانک مرکزی باید برای مقابله با تورم انتظاری درباره تعدیل نرخ سود تصمیم بگیرد.

قیمت دلار بالا رفت
در صرافی ملی هم امروز قیمت دلار یک کانال بالا رفت. نرخ دلار صرافی ملی در ابتدای معاملات نقدی امروز ۲۷ هزار و ۷ تومان بود که نسبت به دیروز تقریبا ۲۱۷ تومان بالا‌تر بود. نرخ دلار صرافی قبل از ظهر امروز دوباره رشد کرد و با ۲۷ هزارو ۱۹ تومان مبادله شد.

در بازار متشکل ارزی هم امروز قیمت دلار در ابتدای معاملات با ۲۶ هزار و ۸۷۶ تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به روز شنبه ۱۹۶ تومان افزایش را نشان می‌دهد. قیمت دلار متشکل در نیمه ظهر امروز ۲۶ هزار و ۸۹۸ تومان معامله شد.

ورود قیمت سکه به کانال ۱۶ میلیون
به دنبال افزایش نرخ دلار؛ بازار سکه هم کانال شکنی کرد. قیمت سکه که روز گذشته مرز مقاومتی ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ایستاده بود. طبق اعلام سایت اتحادیه سکه؛ فلز گران بهای داخلی وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شده است و در زمان نوشتن این گزارش به قیمت ۱۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز با ۱ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان رشد را نشان می‌دهد.

بازداشت‌ها در بازار دلار و سکه
افزایش قیمت‌ها در حالی است که امروز اعلام کردن جانشین پلیس امنیت اقتصادی گفت: ۳۱ نفر از سرشاخه‌های معاملات فردایی دستگیر و تعدادی از عناصر فعال در این بازار نیز شناسایی شدند.

طبق گفته این مقام مسئول معاملات فردایی طلا و ارز، غیرقانونی و قمارگونه است و طبق بررسی‌ها، این افراد با ایجاد بازار معاملات فردایی اقدام به ایجاد تقاضای کاذب در بازار طلا و ارز می‌کردند تا قیمت‌ها را افزایش دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: