April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۲۲۹۲
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
رسولیان گفت: قراردادهای واحد‌هایی که در شهرک‌های صنعتی زمین در اختیار دارند و اقدامی برای زمین ها انجام نداده اند، فسخ و به فعالان اقتصادی واگذار می‌شوند.
زمین های راکد شهرک های صنعتی، تعیین تکلیف می شوند
علی رسولیان گفت: استان کرمان ظرفیت بزرگی در بخش صنایع معدنی دارد، واحد‌های خیلی خوبی در بخش معادن شکل گرفته است که امیداوربم زنجیره‌های ارزش افزوده در این استان را بیشتر ببینیم و واحد‌های کوچک و متوسط بیشتری شکل بگیرد که زیر بخش‌های طرح‌های بزرگ باشند و بتوانند نیاز‌های واحد‌های بزرگ را تامین کنند.

او افزود: ما به دنبال توسعه شهرک‌های صنعتی در استان کرمان هستیم و در سفر رئیس جمهور به کرمان مصوبات خیلی خوبی در نظر گرفته شده است که یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها تامین برق شهرک‌ها و ناحیه صنعتی است و قرار است پست‌های برق با مشارکت وزارت نیرو در شهرک‌ها ایجاد شود.

معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: موضوع دوم که خیلی مهم است بحث ایجاد شهرک‌های انرژی خورشیدی در استان کرمان است که در سفر دولت به استان، مجوز ۵ شهرک خورشیدی را در استان می‌گیریم و امیدوارم تاسیس این شهرک‌ها بتواند زمینه استقرار شرکت‌های متقاضی را فراهم کند و نیاز‌های صنعت را تامین کند.

او تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر بنگاه‌های کوچک و متوسط با آن مواجه هستند، بحث تامین مالی است؛ البته وزارت صمت طرح بسیار خوبی شروع کرده و آن تامین مالی زنجیره‌ای است که می‌تواند نیاز‌های بنگاه‌ها را تا سه برابر با یک مبلغ مشخص که از بانک تسهیلات می‌گیرد، تامین کند؛ یعنی اعتبار بین بنگاه‌ها جابه جا می‌شود که امیدواریم این طرح شکل بگیرد و بنگاه‌های بیشتر بتوانند استفاده کنند.

رسولیان خاطر نشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس جمهور در سفر‌های مختلف، افزایش ظرفیت تولید است که این مورد در سازمان صمت کلید خورده است.

او افزود: موضوع دیگر واحد‌های راکد هستند که در استان کرمان ۲۰۰ واحد راکد وجود دارد و در سطح کشور، حدود ۱۲ هزار واحد است و احیای واحد‌های راکد از برنامه‌های ما است که طی پارسال، ۲ هزار واحد احیا شده است و برای امسال برنامه خوبی داریم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: ستاد‌های تسهیل استانی و ستاد‌های حمایت قضایی ورود جدی پیدا کردند و خوشبختانه امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ واحد در سطح کشور مجددا به چرخه تولید بازگشته و اشتغال خوبی صورت گرفته است.

او بیان کرد: طرح دیگر افزایش واحد‌هایی است که زیر ۵۰ درصد در حال فعالیت هستند و می‌توان با یکسری کمک‌های تامین مالی، تامین مواد اولیه و مشارکت‌های جدید ظرفیت آن‌ها را افزایش داد و یک برنامه ریزی ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی برای امسال انجام دادیم و برنامه ریزی دارد پیش می‌رود.

رسولیان بیان کرد: موضوع دوم واحد‌هایی است که در شهرک‌های صنعتی کشور زمین در اختیار دارند و هیچ اقدامی برای زمین‌ها انجام نداده اند که ما ورود پیدا کردیم و قرارداد‌های آن‌ها فسخ می‌کنیم و به فعالان اقتصادی خوب واگذار می‌کنیم و طی پارسال ۹۰۰ هکتار فسخ شده است و در اختیار فعالان جدید قرار گرفته است.

او گفت: بخش دیگر افرادی هستند که توان مالی ندارند و با برخی بانک‌ها توافق انجام شده است که بتوانیم مبالغی را برای تکمیل این واحد‌ها اخذ کنیم و در حال حاضر ۴ هزار و ۲۰۰ واحد در مرحله نصب ماشین آلات در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور داریم که اگر بتوانیم این واحد‌ها را به بهره برداری برسانیم، حداقل ۸۰ هزار اشتغال صورت می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در سازمان صنایع کوچک، حمایت از بنگاه‌های کوچک است و ما ۸۵ حمایت ویژه از این بنگاه‌ها داریم و برای افزایش فناوری و ارتباط بین بنگاه‌های بزرگ و کوچک در قالب طرح‌های شناسایی نیاز‌های فناورانه نیز برنامه‌هایی داریم.

او می‌گوید: در حال حاضر بیش از هزار و ۶۰۰ نیاز فناورانه را در بنگاه‌های بزرگ شناسایی کردیم و این نیاز‌ها را در بنگاه‌های کوچک قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم ارتباط مناسبی بین این بنگاه‌ها برقرار کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: