April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۳۵۹
۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
اینستاگرام اعلام کرد ادعایی که می‌گوید با اضافه کردن location بر روی پست‌ها و استوری ها، مکان دقیق کاربر نمایش داده می‌شود، ویروسی است.
اینستاگرام: محل دقیق کاربران هرگز منتشر نمی‌شود
اخیرا در برخی از پست‌های وایرال، گفته شده بود که به واسطه آپدیت جدید iOS یا اینستاگرام، زمانی که شما پست‌ها و استوری‌های خود را همراه با location یا موقعیت مکانی منتشر می‌کنید، سایر افراد می‌توانند موقعیت مکانی «دقیق» شما را پیدا کنند.

در این پست‌ها گفته شده precise location یا "مکان دقیق" در نتیجه به روز رسانی اینستاگرام و ios است که حتی با مشخص کردن موقعیت کلی شهر کاربر در پست و استوری، سایر افراد میتوانند موقعیت مکانی دقیق او را به صورت پین شده روی نقشه ببینند.

در ادامه توضیح این ادعا آمده است که این ویژگی توسط مجرمان برای هدف قرار دادن افراد، به ویژه افراد تاثیرگذار، به صورت آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینستاگرام، اما این ادعا را رد کرده و میگوید این ویژگی، مکان دقیق افراد را با دیگر کاربران به اشتراک نمی‌گذارد.

اکانت رسمی اینستاگرام در توییتر، جهت شفاف سازی و واکنش به این مساله، در یک رشته توییت نوشت:

بدیهیست که ما موقعیت مکانی شما را با دیگران به اشتراک نمیگذاریم. مانند دیگر رسانه‌های اجتماعی، ما از precise location یا موقعیت مکانی دقیق، برای برچسب‌های location و قابلیت‌های map استفاده میکنیم.

یا موقعیت مکانی دقیق چیست؟ precise location
تنظیمات precise location برای اولین بار در آپدیت سالانه سیستم عامل اپل در سال ۲۰۲۰ یعنی iOS ۱۴، به کاربران گوشی‌های آیفون و در سال ۲۰۲۱ توسط گوگل برای اندروید ۱۲ عرضه شد.

این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که مکان دقیق تری را در اختیار برخی اپلیکیشن‌ها قرار دهند.

در حالی که اکنون برخی آن را یک ویژگی جنجالی می‌دانند، اما زمانی که برای اولین بار به عنوان راهی برای بهبود حریم شخصی کاربران درگوشی‌های تلفن همراه منتشر شد، مورد تحسین قرار گرفت؛ چرا که جایگزینی برای استفاده از کاربرد کلی خدمات مکان یابی ارائه می‌دهد.

این تنظیمات برای برنامه‌هایی که کاربر به آن‌ها اجازه دسترسی به موقعیت مکانی داده است به صورت خودکار فعال می‌شود، اما برای برنامه‌هایی که در آن‌ها precise location خاموش است، تنها یک مکان تقریبی شناسایی و استفاده خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: