مهندس مجید بهزادپور در این نشست با قدردانی از تمامی دست اندرکاران و خادمان بیمهای زائران عتبات عالیات، اظهار داشت:برقراری پوشش بیمهای متناسب ونظارت با شان و کرامت زائران اربعین حسینی از تکالیف قانونی و مسئولیتهای اجتماعی صنعت بیمه به شمار میرود.
رئیس کل بیمه مرکزی، راهپیمایی اربعین را بزرگترین همایش مردمی جهان اسلام نامید و تصریح کرد: تسهیل عملیات بیمه گری در رشتههای گوناگون بیمه با در نظر گرفتن ابعاد وسیع بزرگترین رویداد جهان اسلام یک خدمت ویژه در جهت حفظ امنیت خاطر و آرامش زائران به حساب میآید.
وی در همین راستا افزود: مشارکت و همدلی تمامی ارکان صنعت بیمه در ابعاد مختلف راهپیمایی شکوهمند اربعین از جمله آزمونهای دشواری بود که با سربلندی اهالی صنعت بیمه به انجام رسید.
رئیس شورای عالی بیمه از ضرورت ساختارسازی و ایجاد قرارگاه اربعین در صنعت بیمه برای حضور هم افزا و موثر آرمان صنعت در این همایش عظیم مردمی سخن گفت و خاطرنشان کرد: صنعت بیمه بلافاصله پس از برپایی مراسم اربعین، برنامه ریزی خود را برای اربعین آتی در دستور کار قرار داده و راهکارهای توسعه خدمات بیمهای در تعامل با نهادهای دست اندرکار احصا شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان با ابراز خرسندی از رضایت مسئولان کشور، تقدیر از خادمان بیمهای اربعین را از برنامههای آینده نهاد ناظر صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: انتشار گزارش شفاف، صریح و سریع فعالیتهای صنعت بیمه در خصوص مباحث بیمهای راهپیمایی اربعین میتوان ضریب امنیت، اعتماد و اطمینان مردم و مسئولان را افزایش دهد.
شایان ذکر است اعضای ستاد بیمه صنعت بیمه در این نشست، راهکارها و دیدگاههای خود را برای تسهیل گری عملیات بیمه گری، ارائه نرخ فنی بیمه نامه و کاهش زمان فرایند پرداخت خسارت به زیاندیدگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.