پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

May 2024 08 / چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
آرشیو
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

افزایش رشد جمعیت نیازمند رفع موانع اقتصادی است

زمانی که صحبت از فرزندآوری می‌شود، مردم از گرانی‌ها رضایت کافی ندارند بر همین اساس خودشان را در برابر جامعه مسئول نمی‌دانند و بحران پیری جمعیت روز به روز افزایش می‌یابد. طی سال‌های اخیر افزایش ناگهانی هزینه‌ها فریاد هر قشری در جامعه را به صدا درآورده است و فرزندآوری و یا حتی ازدواج را هم با چالش روبه کرده است.

شاخص بورس منفی ماند

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ۳۱ اردیبهشت‌ماه با ۱۵ هزار و ۲۸۶ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی قرار گرفت.

بحران سازی با خرید بیش از حد نیاز

نایب رییس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه مردم به جای راه انداختن کمپین نخریدن، خرید خود را مدیریت کنند گفت: هنگامی که مردم برای خرید یک کالا هجوم می‌برند، در بازار تقاضای کاذب به وجود می‌آید و بحران ساز می‌شود، بنابر این بهتر است مردم هر کالایی را به اندازه بخرند.

مردم نیازمند حق انتخاب در خرید گوشی همراه

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی ‌تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با اعلام اینکه قدرت خرید مردم پایین است گفت: امروزه بیش از ۷۰ درصد مردم گوشی هایی با قیمت پایین تر از ۷ میلیون تومان خریداری می کنند و گوشی بالاتر از این قیمت، نیازمند توان مالی قابل توجهی است که فقط دهک‌های بالای جامعه می‌توانند آنها را خریداری کنند.

شعارزدگی، آفت اقتصاد

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان با انتقاد از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که بدون مطالعه، احساسی و به صورت روز افزون برای ساماندهی مباحث اقتصادی ابلاغ می‌شود گفت: هنوز مسوولان ما به این دانش نرسیده اند که اقتصاد یک علم بر مبنای واقعیت هاست و با دستور محقق نمی‌شود.

فساد و ناکارآمدی دولت‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی

هفته گذشته وزیر اقتصاد در گفتگویی اعلام کرد که هر نوع سیاست چند نرخی در سیستم اقتصاد کشور می‌تواند موجب تبعات سنگین برای اقتصاد کشور شود و به مراتب فساد و نیز ناکارآمدی را به همراه خواهد داشت.

امنیت اقتصادی در ایران و واکنش عوامل تولید

مهمترین علامتها در جهت موافقت یا مخالفت را به عوامل تولید مخابره می کند، با توجه به آمار واحد اطلاعات اکونومیست، پدیده های سرمایه گذاری خارجی، فرار سرمایه و فرار مغزها در ایران پررنگ است.

افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت بحران سیاسی در کشور‌ها را بدنبال داشته اشت

قیمت‌ها قبلا یک بار در اوایل سال جاری به بالاترین سطح خود رسیده بود، زیرا همه‌گیری و بحران آب و هوا کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده و امنیت غذایی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند. با آغاز جنگ روسیه در اوکراین وضعیت بسیار بدتر شد و همین موضوع باعث افزایش سایر هزینه‌های ضروری روزانه زندگی از جمله سوخت شد.

قدم گذاشتن بخش مسکن کشور به سمت و سوی نابودی

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با اعلام "پنج‌میلیون و ۴۱۸هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند که تا امروز حدود ۶۵درصد آن‌ها شرایط اولیه را دارند"، گفت: واحد‌های درحال ساخت تا پایان تابستان امسال به دومیلیون واحد خواهد رسید.

ورود گهرترابر به فرابورس +ویدیو

مدیر روابط عمومی شرکت حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهرترابر سیرجان از دومین نشست خبری به منظور اطلاع رسانی در مورد ورود گهر ترابر سیزجان به فرابورس ایران خبرداد و گفت: بدلیل اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی دادن به عموم جامعه از جمله سهامداران، روابط عمومی سعی کرده در بحث رسانه و پوشش خبری نهایت دقت را به عمل آورد تا اطمینان خاطر عمومی فراهم شود.

نان صنعتی در نبرد نابرابر با نان سنتی

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی حجیم و نیمه حجیم با انتقاد از مباحثی که در خصوص کمپین نخریدن راه افتاده است گفت: در شرایطی که قیمت‌ها بالا رفته و تولید گران تمام می‌شود، انتظار اینکه با نخریدن قیمت کنترل شود انتظاری ... منطقی و رویکردی ناکارآمد است.
با بیمه‌ها