May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاظمیان از تحقق ۵۰ درصد بسته‌ها در سال گذشته خبرداد
کد خبر: ۴۱۳۲۲۸
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
سخنگوی منطقه آزاد انزلی از تحقق ۵۰ درصد بسته‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: برای سال جاری 35 بسته جدید تعریف کرده ایم که انتظار داریم سرمایه گذاران به سراغ آنها بیایند.

تعریف جذابیت‌های منطقه آزاد انزلی در ۳۵ بسته جدید

از آنجا که می‌بایست از ظرفیت‌های مناطق آزاد به بهترین نحو ممکن بهره گرفت، باید امکان فعالیت گسترده به این مناطق داده شود. قرار نیست از مناطق آزاد انتظار تاثیرگذاری داشته باشیم و از سوی دیگر دست آن‌ها را ببندیم یا پیش پای آن‌ها مانع ایجاد کنیم. اما نکته مهم این است که مناطق آزاد تا چه اندازه در مسیر شکوفایی اقتصاد گام برمی دارند.

تاثیرگذاری بر اقتصاد

هر منطقه آزاد بنابر موقعیت جغرافیایی می‌تواند تاثیرات متفاوتی بر اقتصاد کشور بگذارد. آنچه از قشم و کیش با توجه به قرار گرفتن در دل آب‌های خلیج فارس انتظار می‌رود، در ارس یا ماکو وجود ندارد و البته نگاه متفاوتی در این خصوص وجود دارد. بنابر این باید هر منطقه آزاد با توجه به موقعیت جغرافیایی مورد ارزیابی قرار گیرد.

موقعیت جغرافیایی

منطقه آزاد انزلی در بین مناطق آزاد کشور از موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار است. انزلی با توجه به موقعیت آب و هوایی، قرار گرفتن در کنار دریای خزر و سبزترین استان کشور، مخاطبان خاص خودش را دارد. بی شک منطقه آزاد انزلی با استقبال بی مثال گردشگران در طول سال مواجه است و همین استقبال گردشگر باعث می‌شود منطقه آزاد انزلی با قدرت و قوت بیشتری در بین دیگر مناطق آزاد فعالیت کند.

تحولات گسترده در انزلی

اما نکته مهم اینجاست که آیا انزلی نیاز به پویایی دارد یا با یک روند ثابت می‌توان ادامه دهد. واقعیت این است که از زمان ایجاد منطقه آزاد انزلی، تحولات گسترده‌ای در این منطقه آزاد شاهد بودیم، تحولاتی که جذابیت‌های استان گیلان را چند برابر کرده است. امروزه کمتر گردشگری برای سفر به استان گیلان مراجعه می‌کند و به منطقه آزاد انزلی نمی‌رود. منطقه آزاد انزلی بازار‌های بزرگ و متنوعی در عرصه‌های گوناگون دارد که می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های متفاوت گردشگران باشد. این بازار‌ها با سرمایه گذاری‌های کلان صورت گرفته و بسیار تاثیرگذار بوده، اما در زمینه تولید نیز موثر بوده به نوعی که بسیاری از تولیدکنندگان به منطقه آزاد انزلی کوچ کرده و به تولید در عرصه‌های گوناگون مشغول هستند.

ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها

این ظرفیت‌های زمانی خودنمایی می‌کند که بدانیم در نتیجه برنامه ریزی‌های گسترده صورت گرفته است. مدیران منطقه آزاد انزلی دایم در حال ایجاد ظرفیت‌های جدید و شکوفا کردن ظرفیت‌هایی هستند که در دل منطقه آزاد نهفته است. این ظرفیت‌ها در دل بسته‌های گوناگون مطرح می‌شود و با پیگری‌های مستمر، به مرحله عملیاتی می‌رسد.

جذب ۵۰ درصد بسته‌ها

در این رابطه سخنگوی منطقه آزاد انزلی از تعریف، تولید و اجرایی شدن بسته‌های اقتصادی در حوزه‌های صنعت، تجارت، خدمات، بنادر و گردشگری خبر داد و گفت: در سال گذشته بسته‌های بسیاری تولید کردیم و استقبال خوبی از ان‌ها به عمل آمد. مهدی کاظمیان با اعلام اینکه بیش از۵۰ درصد بسته‌های تولید شده در سال گذشته جذب شد گفت: جذب این میزان از بسته‌های تولید شده نشان می‌دهد که تا چه اندازه جذابیت و توانمندی و قابلیت اجرایی داشته است.

تعریف جذابیت‌های اقتصادی

رییس روابط عمومی منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه امسال هم رویه تعریف و تولید بسته‌ها با قوت و قدرت ادامه یافته گفت: بنابر سیاست‌های دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و به دستور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، ایجاد جذابیت‌های اقتصادی در قالب بسته‌های گوناگون در دستور کار قرار گرفت و در ماه ابتدایی سال به منصه ظهور گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از توانمندی در اولین فرصت

کاظمیان با اشاره به حضور منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه اکسپو گفت: ایران اکسپو۲۰۲۴ نمایشگاهی از کالا‌های ایران در حوزه صادرات است که برای ششمین بار در اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شد. وی در تشریح اهمیت اکسپو ۱۴۰۳ گفت: در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از حدود ۸۰ کشور دنیا به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی از داخل کشور برگزار شد. سخنگوی منطقه آزاد انزلی استقرار این منطقه در اکسپو را یادآور شد و گفت: در اولین رویداد بزرگ اقتصادی سال ۳۵ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی منطقه آزاد انزلی رونمایی و به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عرضه شد.

در انتظار استمرار موفقیت‌های گذشته

رییس روابط عمومی منطقه آزاد انزلی از حضور قدرتمند در این نمایشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم موفقیت‌های سال گذشته در سال جاری استمرار داشته باشد. وی از تهیه و تولید بسته‌های ترکیبی خبر داد و گفت: برای دستیابی به اهداف تعیین شده، باید زیرساخت‌ها ایجاد شود که منطقه آزاد انزلی به این مهم ورود کرده و بزودی بسیاری از زیرساخت‌ها مهیا می‌شود.

اتصال انزلی به خلیج فارس

کاظمیان به اهمیت راه در حوزه ریلی و جاده‌ای اشاره کرد و گفت: اتصال منطقه آزاد انزلی به راه آهن سراسری در آینده بسیار نزدیک با حضور رییس جمهور افتتاح و بندر کاسپین به ریل سراسری کشور متصل می‌شود. وی به تشریح اهمیت این اتصال پرداخت و گفت: با افتتاح این قطعه از راه آهن، کریدور شمال به جنوب فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند و دریای کاسپین به خلیج همیشه فارس متصل می‌شود.

بسته‌های کامل و جذاب

سخنگو منطقه آزاد انزلی از تنوع بسته‌ها به عنوان ظرفیتی بزرگ یاد کرد و گفت: بسته‌های تهیه شده از سوی منطقه آزاد انزلی بسته‌های کامل و جذابی برای سرمایه‌گذاران است به همین دلیل از سرمایه‌گذاران انتظار داریم ظرفیت‌ها و بسته‌های منطقه آزاد انزلی را مورد بازدید و بررسی قرار دهند تا محلی مطمئن، سودآور، پایدار و تاثیرگذار برای نفع شخصی و ملی برای سرمایه‌های خود پیدا کرده باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: