پایگاه خبری پول نیوز Poolnews

آرشیو
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2 صفحه

رابطه مجهول استقلال بانک مرکزی و کنترل نرخ تورم در ایران

استقلال بانک مرکزی از دهه ۱۳۸۰ در سطح بین المللی به عنوان ابزاری برای کاهش فشار‌های تورمی از طریق سیاست‌های پولی مطرح شد. یافته‌های مطالعات تجربی عموماً تأیید می‌کنند که کشور‌های توسعه یافته از طریق استقلال بانک مرکزی موفق به کاهش تورم شده اند، ولی کشور‌های در حال توسعه نتایج موفقی را به دست نیاورده اند.

جنگ بحران غذا را بوجود آورده است

جنگ در بین دو کشور که بزرگترین تولید کننده مواد غذایی هستند و بحران تولید غلات و کود‌های شیمیایی، به زنجیره جهانی تامین مواد غذایی ضربه‌زده است.

دلیل افزایش چک‌های برگشتی چیست؟

حق شناس با بیان اینکه بهترین راهکار برای کاهش چک‌های برگشتی این است که فضای اقتصادی در کشور با رونق روبه‌رو شود، گفت: بنده معتقدم با رونق کسب و کار‌ها در کشور و اقتصاد کشور شاهد کاهش چک‌های برگشتی خواهیم بود.

دهک بندی در کشور با چه ملاک‌هایی صورت گرفته است؟ / تشدید تحریم‌ها منجر به افزایش قیمت‌ها شد

جزیره‌ای و سلیقه‌ای عمل کردن در حوزه‌های نظارتی، باعث شده است که هر فعالیتی در کشور انجام می‌شود به علل مختلف از جمله دارا نبودن بسته نظارتی، نتواند آن گونه که شایسته است در راستای تأمین رفاه مردم باشد.

پیش‌بینی نرخ ارز از زبان رئیس اسبق کانون صرافان +پادکست

رئیس اسبق کانون صرافان بیان می‌کند: اگر مسئولان اقتصادی بخواهند نرخ ارز را به صورت دستوری کنترل کنند، فنر بازار ازر یک دفعه رها می‌شود و اقتصاد کشور را به سمت و سوی نابودی سوق میدهد هرچند که تا به امروز این نرخ به صورت دستوری کنترل شده است.

سفره های خالی، نتیجه تصمیم عجولانه دولت

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با انتقاد شدید از گرانی های سرسام آور و ناتوانی دولت در کنترل قیمت ها گفت: هرگز فراموش نکرده ایم که آقای رئیسی تاکید می‌کرد، قیمتها گران می‌شود و به اعضای کابینه دستور می داد که قیمت‌ها کنترل شود، اما یکباره تصمیم گرفت ارز 4200تومانی حذف شود که به رشد سرسام آور قیمت ها و آشفتگی بازار منجر شد.

کیش و قشم، ظرفیتهایی برای بهره گیری از جام جهانی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت‌های کشور در همه بخش‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: جزایر و مناطقی که در گوشه کنار کشور داریم، به اندازه‌ای جذابیت دارد که هر کدام می‌تواند یک ظرفیت ویژه برای اقتصاد کشور باشد.

افت ۵ هزار واحدی بورس

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار ۰.۳۴درصد افت داشت، اما شاخص هم وزن با رشد ۰.۰۷درصدی همراه شد.
با بیمه‌ها