May 2024 07 / سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۱۲۶۲۱
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
0
بازار کامپیوتر پس از یک دوره رکود، ظاهراً بار دیگر به روند روبه‌رشد خود بازگشته است.

پایان رکورد بازار کامپیوتر؛ رشد قابل قبول در فصل اول ۲۰۲۴ ثبت شد

گزارش جدید کانترپوینت تأیید می‌کند که حجم عرضه‌ی سالانه‌ی کامپیوتر‌های شخصی ۳ درصد رشد کرده و بدین‌ترتیب وضعیت بازار به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته است. این رشد نتیجه‌ی آغاز عصر کامپیوتر‌های هوش مصنوعی و بازیابی حجم عرضه در بخش‌های مختلف و چرخه‌ی ارتقای کامپیوتر کاربران است.

گزارش کانترپوینت با یافته‌های اخیر IDC که رشد ۸ درصدی را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ گزارش کرده بود، تطابق دارد. لنوو با سهم بازار حدود ۲۴ درصدی در بازار کامپیوتر‌های شخصی حرف اول را می‌زند.

آمار حجم عرضه‌ی کامپیوتر‌های شخصی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴

اپل به‌لطف مک بوک‌های مجهز به تراشه‌ی M۳ توانست سهم خود را در بازار کامپیوتر بیشتر کند. اچ‌پی و دل و دیگر بازیگران مطرح در این حوزه همچنان سهم بازار زیادی دارند.

هوش مصنوعی موتور محرک صنعت کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. بسیاری از شرکت‌ها خود را آماده‌ی عرضه‌ی کامپیوتر‌های هوش مصنوعی می‌کنند. مدل‌های جدید پردازنده اینتل و پردازنده AMD با هوش مصنوعی در راه هستند و کوالکام هدف مشابهی با اسنپدراگون ایکس الیت دنبال می‌کند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، برند‌های چینی بخش زیادی از سهم بازار کامپیوتر را در کشورشان به خود اختصاص دهند. چین یکی از بازار‌های کامپیوتر مهم و بزرگ جهان به‌شمار می‌رود.

چین با ادامه‌ی واردات ابزار‌های جدید در کسب‌وکار تراشه‌سازی خود پیشرفت کرده است. چین و روسیه راهکار‌های خود را برای توسعه‌ی سیستم‌های عامل و نرم‌افزار‌های جایگزین ویندوز و برنامه‌های رایانش ابری مانند آفیس ۳۶۵ دارند.

به‌گفته‌ی تحلیلگران، چشم‌انداز صنعت کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی روشن به‌نظر می‌رسد و این صنعت با شتاب بیشتری به رشد خود ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: