کد خبر: ۱۰۹۵۷۴
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
0
گمرک ایران طی بخشنامه ای ویژگی های کیفی و سلامت برنج وارداتی را اعلام کرد که براساس آن میزان و حدمجاز آفلاتوکسین، اکراتوکسین، داکسی فی، زیرالتون، سرب، کادعموم و آرسینک اعلام شد.
پول‌نیوز -گمرک ایران طی بخشنامه ای ویژگی‌های کیفی و سلامت برنج وارداتی از نظرحدمجاز آفلاتوکسین، سرب، آرسنیک و غیره را اعلام کرد، همچنین واردکنندگان باید 7 نکته برای واردات برنج را رعایت کنند.

به گزارش  مهر، گمرک ایران طی بخشنامه ای ویژگی های کیفی و سلامت برنج وارداتی را اعلام کرد که براساس آن میزان و حدمجاز آفلاتوکسین، اکراتوکسین، داکسی فی، زیرالتون، سرب، کادعموم و آرسینک اعلام شد.

همچنین بر اساس این بخشنامه رعایت 7 نکته الزامی است که عبارتند از:

1- ارائه گواهی اری بودن برنج از نظر تراریختگی برای هر محموله وارداتی، از مقام ذی صلاح کشور مبدا الزامی است.

2- ارائه گواهی عاری بودن برنج از باقیمانده فنل برای هر محموله، از مقام ذی صلاح کشور مبدا الزامی است.

3- ارائه ریزنتایج پیشینه باقیمانده آفت کش ها توسط یک آزمایشگاه تائید صلاحیت شده از سوی مقام ذی صلاح کشور مبدا الزامی است.

4- نونه برداری باید مطابق با آخرین تجدیدنظر استانداردهای ملی ایران به شماره های 12004 و 13535 باشد.

5- وزن بسته بندی از 1 تا 20 کیلوگرم مجاز است.

6- کلیه گواهی های ارائه شده باید ممهور به مهر سفارت جمهوری اسلامی ایران باشد.

7- معیارهای کیفی و سلامت برنج های تولید داخل بر اساس استانداردهای ملی ایران به شماره 12968 برای فلزات سنگین 5925 برای مایکوتوکسین 13120 برای باقیمانده آفت کش ها و حدود مجاز میکروبی بر اساس حدود مجاز میکروبیولوژی فرآورده های غذایی، آشامیدنی مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو خواهد بود.

این بخشنامه که از ابتدای سال 93 قابل اجرا است بر اساس نامه معاون وزیر و رئیس سازمان غذای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دارو به معاون امور گمرکی گمرک ایران صادر شده است.

برچسب ها: واردات برنج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: