کد خبر: ۱۱۲۵۰۹
۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
0
شایق درباره توان تامین برنج ایرانی برای سبدهای کالایی خبر داد و گفت : برنج های باکیفیت داخلی در بسته بندی های 1، 2، 5، 10، 15 ، 30 و 50 کیلوگرم عرضه می شود و در فروشگاه های زنجیره ای در دسترس است.
  پول‌نیوز-دبیر انجمن حمایت از واردات دو میلیون تن برنج در یک سال گذشته خبر داد و گفت : این در حالی است که نیاز کشور حدود ۵۰۰ هزار تن است.

دبیر انجمن حمایت از واردات دو میلیون تن برنج در یک سال گذشته خبر داد و گفت : این در حالی است که نیاز کشور حدود ۵۰۰ هزار تن است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علیزاده شایق در گفتگو با رادیو اقتصاد تصریح کرد: وقتی برنج زیادی وارد می شود ، در انبارها نگهداری می شود که باید از برای ان از سموم و افت کشها استفاده شود تا برنج ها از بین نرود.

وی گفت : سالانه به واردات 500 هزار تن برنج نیاز داریم در حالی که به 4 برابر سیده است و این روند اتهام الودگی برنج ها را نیز بیشتر می کند.

شایق درباره توان تامین برنج ایرانی برای سبدهای کالایی خبر داد و گفت : برنج های باکیفیت داخلی در بسته بندی های 1، 2، 5، 10، 15 ، 30  و 50 کیلوگرم عرضه می شود و در فروشگاه های زنجیره ای در دسترس است.

وی افزود : در مرحله نخست توزیع سبد کالایی هم تولیدکنندگان برنج همچنین برای کمک به کارمندان و مشمولان سبد کالایی اعلام کردند ، حاضرند برنج های پر محصول ، خوش کیفیت و معطر را با قیمت مناسب تأمین کنند اما استقبال نشد و مرحله دوم توزیع سبد کالایی هم هنوز مبهم است.

دبیر انجمن حمایت از برنج ایران تأکید کرد: کشاورزی برنج ایران استعداد تأمین همه نیازهای داخلی را دارد اما باید فعالیت های برنج کاری از توجیه اقتصادی برای تولیدکنندگان برخوردار شود.


جمیل علیزاده شایق اظهار داشت : پیش از این  نقشه راه خودکفایی برنج و بی نیازی از واردات را به نهادهای مسئول اجرایی و دانشگاهی ارائه کرده ایم که هنوز هیچ اقدامی گزارش نشده است.

دبیر انجمن حمایت از برنج ایران با بیان اینکه تولید برنج در کشور وضع خوبی دارد و بیش از دو میلیون و 300 هزار تن تولید می شود ، گفت: 600 هزار هکتار زیرکشت برنج قرار دارد و با حمایت از تولید برنج پر محصول و همچنین کشت های دوباره (رتون) می توانیم بخش زیادی از نیاز کشور را تامین کنیم و از واردات هم بی نیاز شویم.

دبیر انجمن حمایت از برنج ایران اظهار داشت : مکانیزاسیون، بهسازی اراضی، تسطیح و یکپارچه سازی و نوسازی مزارع

می تواند میزان تولید را افزایش دهد و فعالیت های کشاورزی و شالیکاری هم اقتصادی خواهد شد.

630 هزار هکتار در کشور شالیزار داریم که 520 هزار هکتار سطح کشت مطمئن و 110 هزار هکتار هم غیرمطمئن است.

شالیزارهای غیر مطمئن در شرایط خشکسالی محصول نمی دهد برای اینکه برنج یک کشاورزی پر آب است و باید همیشه غرقاب شود.

عمده محصول این برنج در استان های مازندران و گیلان و بخشی هم در استان گلستان تولید می شود اما استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و خراسان شمالی، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی، لرستان، ایلام، سیستان وبلوچستان هم برنج کاری دارند امااندک است و به مصرف خود کشاورزان می رسد.
برچسب ها: واردات برنج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: