May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۵۳۹
۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
0
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: یکی از مشکلاتی را که اخیرا با آن مواجه هستیم واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی است که اینگونه واردات مغایر با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است و باعث می‌شود رکود در تولید و ضرررسانی به تولیدکنندگان داخلی حاصل شود.

علی ایرانپور، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: در واردات محصولات کشاورزی واسطه‌ها به دلیل منافع مالی و سود سرشاری که به دنبال دارند از طریق رانت مجوزهایی را می‌گیرند.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری تاکید کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی نگاه مسولان باید به داخل کشور و ظرفیت‌های درونی باشد و نباید شاهد واردات بی رویه بود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بر اساس ماده قانون 214 آئین‌نامه داخلی مجلس‌شورای اسلامی، طرح تحقیق و تفحص به وزیر ابلاغ شد و هیئت رئیسه این طرح را در تاریخ 93/4/17 به کمیسیون کشاورزی ارجاع دادند و 93/4/18 توسط رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس به وزیر جهاد کشاورزی ارسال شد.
 
وی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی ظرف مدت 10  روز کلیه مستندات و مدارک آن وزارتخانه را در خصوص محورهای تحقیق و تفحص بیان می‌کند و پس از شفاف‌سازی و تکمیل تحقیقات، گزارشی را در این زمینه ارائه خواهد کرد.

- محورهای شش‌گانه عبارت‌اند از:
1.     میزان واردات برنج به داخل کشور
2.    میزان واردات گندم به داخل کشور
3.    میزان واردات چای به داخل کشور
4.    میزان واردات نهادهای دامی به داخل کشور
5.    میزان واردات گوشت قرمز به داخل کشور
6.    میزان واردات دانه‌های روغنی به داخل کشور
 
نماینده مردم مبارکه اظهار داشت: دلالگری در واردات ضربه به تولید داخلی، عدم خودکفایی در محصولات کشاورزی و امنیت غذایی را به‌ دنبال خواهد داشت که نقش واسطه‌ها و این‌گونه موارد در محورهای شش‌گانه تحقیق و تفحص بررسی خواهد شد.
 
ایرانپور با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ارز داخل کشور صرف واردات این شش محصول می‌شود، افزود: تعداد متقاضیان تحقیق و تفحص از این 6 محور 11 نماینده مجلس و تعدادی از نمایندگان استان‌های شمالی و برخی استان‌های کشور هستند و 3 نفر هم از اعضای کمیسیون کشاورزی.
 
وی یادآور شد: رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی یک وظیفه است و مسئولان وزارت جهاد باید به آن اهتمام ورزند.

برچسب ها: واردات برنج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: