کد خبر: ۱۲۰۸۴۶
۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
0
شریعت‌نژاد گفت: برنج جزء موادغذایی بادوام است مخصوصاً برنج‌هایی که وارد می‌شوند عمدتاً ماندگاری بسیار بالایی دارند ولی در مقایسه با برنج داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
پول‌نیوز-شریعت‌نژاد گفت: برنج جزء موادغذایی بادوام است مخصوصاً برنج‌هایی که وارد می‌شوند عمدتاً ماندگاری بسیار بالایی دارند ولی در مقایسه با برنج داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

 شمس‌الله شریعت‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال افزایش تعرفه واردات برنج به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارن گفت: برنج جزء موادغذایی بادوام است مخصوصاً برنج‌هایی که وارد می‌شوند عمدتاً ماندگاری بسیار بالایی دارند ولی در مقایسه با برنج داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
 
وی ادامه داد: هر سال تعرفه واردات در مردادماه 20 درصد است که بعداً به 40 درصد افزایش پیدا می‌کند ولی متأسفانه این میزان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و سودی برای برنج‌کاران ندارد.
 
این نماینده مجلس افزود: امسال به اندازه‌ای واردات صورت گرفته که برای یک سال آینده بازار برنج وجود دارد. اگر می‌خواهیم از تولید حمایت کنیم باید شیوه‌ای را اتخاذ کنیم تا در یک دوره طولانی مدت برنج وارد نشود.
 
شریعت‌نژاد ادامه داد: الان با همه سیاست‌هایی که اتخاذ شده برنج کاران اصلاً از این وضع راضی نیستند چون قیمت برنج آنها نسبت به سال قبل کاهش داشته است ولی در مقابل میزان دستمزد کارگر، قیمت سوخت و هزینه حمل و نقل افزایش داشته به عبارتی هزینه تولید بالا رفته ولی قیمت برنج کاهش داشته است.
 
این نماینده مجلس در ادامه افزود: این سیاست‌ها عملاً باعث تعطیلی بخش کشاورزی برنج کاری در شمال کشور شده در صورتی که از جمله مزیت‌های ما در شمال کشور با توجه به آب فراوان برنج کاری است.
 
وی در پایان گفت: اگر سطح برنج کاری‌ها را در شمال کشور پایش کنیم هر سال نسبت به سال قبل سطح زیرکشت کاهش دارد.
برچسب ها: واردات برنج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: