May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۵۲۲۲
۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
0
در حال حاضر بیش از 2 میلیون تن برنج در داخل تولید می شود و تنها حدود یک میلیون و 100 هزار تن باید از خارج تامین شود.
پول‌نیوز - معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، واردات برنج و شکر را همزمان با فصل برداشت این دو محصول در کشور ممنوع اعلام کرد.

عباس کشاورز درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سال گذشته واردات برنج و شکر بیش از نیاز داخلی بوده و هم اکنون بازار از وجود این دو محصول اشباع شده است، افزود: برای تنظیم بازار محصولات تولید داخل واردات برنج و شکر تا پایان فصل برداشت ممنوع است.

وی برنج مورد نیاز کشور را سالانه 3 میلیون تن عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون تن برنج در داخل تولید می شود و تنها حدود یک میلیون و 100 هزار تن باید از خارج تامین شود.

وی تصریح کرد: این در حالیست که طی 1.5 سال گذشته بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن برنج به کشور وارد شده که این میزان به اندازه کل نیاز بازار بوده و همین امر باعث انبار برنج دخلی و رکود بازار برنج شد.

کشاورز افزود: با حضور دولت برای خرید توافقی حمایتی برنج تولید داخل، قیمت ها در بازار تا حدودی به تعادل رسیده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه بر ممنوعیت شکر در فصل برداشت چغندر قند و نیشکر نیز تاکید کرد و گفت: به دلیل واردات بیش از حد نیاز داخلی شکر طی سالهای اخیر ممنوعیت واردات این محصور نیز بنابه درخواست انجمن صنفی صنایع قند و شکر کشور نیز اعمال شد که این روند تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

این در حالیست که در ابتدای مهرماه سالجاری محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی برای حمایت از تولید داخل و خروج از رکود بازار برنج بر محدودیت واردات این محصول در فصل برداشت تاکید کرده و گفته بود؛ ممنوعیتی برای واردات برنج نداریم.

در این راستا برای توازن در بازار برنج مقرر شد در فصل برداشت این محصول تعرفه 40 درصدی و برای فصول دیگر نیز تعرفه 22 درصدی برای واردات این کالا اعمال شود، این در حالیست که پیش از این تعرفه واردات این محصول 20 درصد بوده است.

فصل برداشت برنج از ابتدای مردادماه تا پایان دی ماه سالجاری است که باید تعرفه 40 درصدی برای واردات آن اعمال شود.

برچسب ها: واردات برنج
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: