April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۰۰۸
۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
0
صادرات نفت ایران به هند در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافت و به 309 هزار و 900 بشکه در روز رسید.
افزایش 60 درصدی صادرات نفت به هندپول‌نیوز- صادرات نفت ایران به هند در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافت و به 309 هزار و 900 بشکه در روز رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، هند در ما اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد بیشتر نفت از ایران خریده است.

بر اساس اطلاعات حاصل از عبور و مرور نفتکش‌ها، هند، دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین، در ماه اکتبر روزانه 309 هزار و 900 بشکه نفت از ایران خریداری کرده است که نسبت به ماه پیش از آن یعنی سپتامبر 28 درصد بیشتر است. این میزان بالاترین رقم از ماه مارس تاکنون به شمار می‌رود.

واردات نفت دهلی‌نو از تهران در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر نیز حدود 40 درصد افزایش یافته است. این افزایش تاحدی به علت افزایش واردات نفت این کشور از ایران در 3 ماهه نخست امسال، به علت اجرایی شدن توافق موقتی ژنو است.

پالایشگاه خصوصی اسار اُیل، بزرگ‌ترین خریدار هندی نفت ایران در ماه اکتبر بوده است؛ پس از آن پالایشگاهی دولتی مانگالور قرار دارد. این دو پالایشگاه، تنها پالایشگاه‌های هند هستند که به طور منظم و ماهانه از ایران نفت می‌خرند.

واردات نفت هند به طور کلی در این ماه نسبت به سال گذشته 3.4 درصد کاهش یافته و به 3.63 میلیون بشکه در روز رسیده است. کل واردات این کشور در 10 ماه نخست 2014 نیز با کاهش 3.1 درصدی مواجه شده است.

سهم ایران از واردات نفتی دهلی‌نو در 10 ماه نخست امسال برابر با 7.2 درصد است که این رقم برای سال گذشته 4.9 درصد بوده است.

ایران و گروه 1+5 در حال مذاکره برای رسید به توافق جامع نهایی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای و رفع تحریم‌های ایران هستند. درحالی‌که بازارهای جهانی تحت فشار ناشی از عرضه بیش از حد نفت قرار دارند، هرگونه توافقی می‌تواند به افزایش سریع صادرات نفت ایران منجر شود.
برچسب ها: نفت ، صادرات ، هند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: