کد خبر: ۱۲۹۱۷۵
۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
0
اعلام مفروضات بودجه سال آینده، نرخ روزانه اعلامی بانک مرکزی (2850 تومان)، کاهش قیمت نفت تا 64 دلار و سودجویی دلالان به بهانه نتایج مذاکرات ازجمله دلایل رشد قیمت ارز است.
پول‌نیوز - نرخ ارز که در ماه های گذشته در بازار آزاد همواره روند ثابتی را طی می کرد در یکی دو روز اخیر با نوسانات تندی مواجه شد به گونه ای که قیمت ها در روز گذشته (شنبه) حدفاصل میدان فردوسی تا چهارراه استانبول پس از مدت ها روند افزایشی زیادی را تجربه کرد.

نرخ هر دلار که در ماه های گذشته در بازار ارز همواره بین سه هزار و 100 تا سه هزار و 200 تومان در نوسان بود، روز پنجشنبه هفته گذشته و پس از تمدید هفت ماهه زمان روند مذاکرات ایران و گروه پنج بعلاوه روند افزایشی به خود گرفت.

هرچند صرافان بازار ارز روز چهارشنبه هفته گذشته رشدی 12 تومانی را برای دلار رقم زدند و آن را به قیمت سه هزار و 272 تومان به خریداران عرضه کردند اما قیمت دلار در روز پنجشنبه نرخی معادل سه هزار و 325 تومان را تجربه کرد.

البته صرافان در معاملات روز شنبه (دیروز) روند صعودی قیمت ها در بازار ارز را ادامه دادند و همزمان با آغاز معاملات هر دلار آمریکا را با نرخ سه هزار و 360 تومان به خریداران عرضه کردند.

اما روند افزایش نرخ دلار تا پایان معاملات دیروز ادامه یافت به نحوی که در پایان معاملات بهای هر دلار آمریکا تا سه هزار و 422 تومان ارتقا یافت و به خریداران عرضه شد.

البته قیمت سایر ارزها نیز از این رشد بی نصیب نماند و قیمت یورو که روز چهارشنبه با 15 تومان رشد چهار هزار و 100 تومان به خریداران عرضه شده بود، دیروز در پایان معاملات به چهار هزار و 272 تومان افزایش یافت.

نرخ هر پوند نیز از پنج هزار و 200 تومان روز چهارشنبه گذشته به پنج هزار و 370 تومان در روز قبل رسید.

البته کارشناسان اقتصادی، اعلام مفروضات بودجه سال آینده و نرخ روزانه اعلامی بانک مرکزی(نرخ مبادله ای) 2850 تومان و کاهش قیمت نفت تا 64 دلار را از مهمترین دلایل رشد قیمت ارز در دو روز گذشته اعلام کرده اند.

در این میان فعالیت سودجویان و سفته بازان بازار ارز را نباید فراموش کرد که همواره منتظر فرصتی هستند تا بر طبل قیمت ها در بازار ارز بکوبند و در این میان سود بیشتری به جیب بزنند.

طبیعتا آنها هم که در گذشته مقدار زیادی ارز خریداری کرده اند، تمایل دارند تا بازار ارز نوسان بیشتری داشته باشد تا سود بیشتری هم عایدشان شود.

به گزارش ایرنا، تمام این اتفاقات در حالی رخ داد که ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی روز چهارشنبه هفته گذشته پیش بینی کرد که با ورود ارز حاصل از توافقات وین نرخ دلار با کاهش بیشتری در بازار همراه شود.

با توجه به این اتفاقات در بازار ارز جا دارد که بانک مرکزی هرچه زودتر اقدامات خود را برای این بازار انجام دهد.

برچسب ها: بازار ارز ، دلالان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: