May 2024 16 / پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۲۱۶
۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
0
'جلال پناهی' تبیین نقش بنگاه های بزرگ اقتصادی و شبکه ها در تجاری سازی دانش و فناوری ، بررسی ضرورت ها و الزامات مدیریت فناوری در بنگاه های اقتصادی و شبکه ها ، بستر سازی برای تجاری سازی دانش فناوری ، ارتقا دانش فناوری در میان مدیران وکارشناسان بنگاه های اقتصادی ، مستند سازی تجربیات ملی و بین المللی بنگاه های اقتصادی در مدیریت فناوری دانش را از جمله اهداف این همایش برشمرد.
پول‌نیوز- چهارمین کنفرانس بین المللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری با هدف تبیین نقش بنگاه های بزرگ اقتصادی و شبکه ای در تجاری سازی دانش و فناوری در کیش برگزار می شود.

دبیراجرایی این رویداد روز یکشنبه  گفت که چهارمین همایش بین المللی و هشتمین همایش ملی مدیریت فناوری روز دوشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت رسمی در سالن همایش های بین المللی کیش آغاز بکار می کند.

'جلال پناهی' تبیین نقش بنگاه های بزرگ اقتصادی و شبکه ها در تجاری سازی دانش و فناوری ، بررسی ضرورت ها و الزامات مدیریت فناوری در بنگاه های اقتصادی و شبکه ها ، بستر سازی برای تجاری سازی دانش فناوری ، ارتقا دانش فناوری در میان مدیران وکارشناسان بنگاه های اقتصادی ، مستند سازی تجربیات ملی و بین المللی بنگاه های اقتصادی در مدیریت فناوری دانش را از جمله اهداف این همایش برشمرد.

پناهی به محورهای موضوعی این کنفرانس اشاره کرد وگفت: نقش شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان درتجاری سازی دانش و فناوری، مدیریت نوآوری در شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان ،نقش یکپارچه کننده های دانش وفناوری درشبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان ، دیپلماسی فناوری در خدمت توسعه و انتقال دانش و فناوری، بسترهای ملی لازم برای تجاری سازی دانش و فناوری (در کشورهای در حال توسعه) و دیگرحوزه های مرتبط بامدیریت فناوری از محورهای این کنفرانس به شمار می رود.

وی با اینکه تجربه موفق دوره های گذشته، مسوولان را بر آن داشت تا در این دوره نیز پنل های تخصصی برگزار کنند، گفت: برای این دوره هشت پنل در نظر گرفته شده که دو پنل در تهران و شش پنل هم روزهای دوشنبه و سه شنبه در کیش برگزار می شود.

راهبرد ساختاری مناسب برای توسعه فناوری در بخش دولتی،توسعه صنعت ساخت قطعات و تجهیزات کشور، نقش نهادهای متولی در توسعه فناوری های نفت،گاز و پتروشیمی ،جاری سازی فناوری های برتر در سازمان های با محصولات پیچیده ،پژوهش در مدیریت مگا پروژه های کشور،توسعه و تجاری سازی فناوری در صنعت دارو،سیاستگذاری علم و فناوری در ایران -تجربه های گذشته و راه­های پیش رو ارزیابی نقادانه فرآیند تکامل و اثرگذاری جامعه مدیریت فناوری از جمله عناوین پنل های تخصصی است.

دبیر اجرایی کنفرانس در مورد تعداد مقالات ارائه شده نیز اظهار داشت : 324 مقاله دریافت شده که از این تعداد و با توجه به موضوعات و محورهای همایش 95 مورد پذیرش شده و قرار است 20 مقاله به صورت شفاهی و 75 مقاله در قالب پوستر ارائه شود .

وی با اعلام اینکه 20 مقاله مربوط به کشورهای خارجی است گفت : از این تعداد چهار مقاله پذیرش شده که دو مقاله در صورت صادر شدن روادید برای ارسال کنندگان به صورت شفاهی در برنامه ارائه خواهد شد .

پناهی با توضیح اینکه 10 سازمان بین المللی علاوه بر سازمان های داخلی از این کنفرانس حمایت کرده اند گفت : معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ، دانشگاه های تهران ، صنعتی شریف و علامه طباطبایی ، پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری ، سازمان صنایع هوا و فضا ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ، پژوهشگاه صنعت نفت ، سازمان صنایع هوا و فضا ، سازمان انرژی اتمی از جمله حامیان داخلی این کنفرانس هستند .

وی به حضور چهار استاد برجسته بین المللی در این کنفرانس اشاره کرد و گفت : پرفسور کریستینا چامیناد از سوئد، پرفسور بارت نوتبوم از هلند، پرفسور جف باتلر از انگلستان و پرفسور مارکوس بایگان از سوییس در این کنفرانس حضور خواهند داشت که با توجه به محورهای همایش به بحث نو آوری و تجاری سازی دانش و فناوری با تاکید بر نقش شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان می پردازند.

دبیر اجرایی این کنفرانس در مورد برنامه های جنبی اظهار داشت : غرفه های نمایشگاهی نداریم و تنها رصد خانه علمی و فناوری از اصفهان غرفه ای در محل برگزاری کنفرانس خواهد داشت ، پوسترهای مقالات نیز در محل کنفرانس به نمایش در خواهد آمد .

وی از حضور وزیر علوم ، تحقیقات فناوری ، معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری و جمعی از معاونان و مدیران سازمان های ذیربط درمراسم افتتاحیه خبر داد و افزود: مراسم به صورت رسمی فردا ساعت هشت و سی دقیقه صبح در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود و بعد از ظهر با برپایی پنل های تخصصی ادامه خواهد یافت.

این مسوول اجرایی در مورد سخنرانان کلیدی این کنفرانس گفت : محمد فرهادی وزیر علوم ، سپهر قاضی نوری از معاونت علمی ریاست جمهوری ، محمد رضا مقدم معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت و چهار سخنران خارجی در مراسم افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد.

پناهی از حضور نمایندگان حدود 30 کشوردر این کنفرانس اشاره کرد و افزود : این افراد از کشورهای گامبیا ، عراق ، هند ،اندونزی ، کنیا ، مالزی ،میانمار ، پاکستان ، تاجیکستان ، آذربایجان ، فلسطین ، سریلانکا ، تانزانیا ، زامبیا ، زیمباوه ، هلند ، سوییس ، ترکیه ،انگلیس ، بنگلادش ، آفریقای جنوبی ، سوئد برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده اند .

پناهی همچنین از برگزاری کارگاه چهار روزه مشترک با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با عنوان ' سیاستگذاری علم وفناوری ' با حضور نمایندگان این کشورها دو روز قبل از برگزاری این کنفرانس خبر داد و گفت : میهمانان این کارگاه در کنفرانس هم حضور خواهند داشت .

منوچهر منطقی رییس انجمن مدیریت فناوری ایران ، ریاست این کنفرانس را بر عهده دارد .

چهارمین کنفرانس بین المللی و هشتمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری، روزهای 10 و 11 آذرماه با شعار 'نوآوری و تجاری سازی دانش و فناوری با تاکید بر نقش شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان' برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: