کد خبر: ۱۲۹۵۰۸
۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
0
سفیر نروژ در ایران گفت: سرمایه گذاران نروژی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند.
پول‌نیوز- سفیر نروژ در ایران گفت: سرمایه گذاران نروژی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند.

به گزارش ایرنا، خانم 'اودیسه نورهیم' روز چهارشنبه در دیدار استاندار کرمان افزود: امیدواریم زمانی که مذاکرات به نتیجه برسد و تحریم ها برداشته شود و حتی قبل از آن، این سرمایه گذاران بتوانند فعالیت خود را در ایران آغاز کنند.

وی تصریح کرد: روابط خوبی بویژه در زمینه اقتصادی بین ایران و نروژ وجود دارد که نشانه آن حضور وزیر امور خارجه نروژ پس از 12 سال در ایران بود که چندی پیش انجام شد.

وی گفت: تحریم های اعمال شده در بخش هایی وجود داشته اما دو کشور می توانند در سایر زمینه ها با یکدیگر همکاری داشته باشند.

نورهیم که سه ماه است در ایران حضور دارد، ادامه داد: در زمان حضور خود در ایران، کرمان نخستین جایی است که پس از تهران از آن بازدید می کنم و دلیل اصلی حضور در کرمان بازدید از شرایط اتباع خارجی در کرمان است.

وی از خدمات دولت ایران و استان کرمان برای اتباع بیگانه قدردانی و ابراز امیدواری کرد: شرایط برای بازگشت افاغنه به کشورشان فراهم شود.

سفیر نروژ در تهران با اشاره به اینکه ممکن است این افراد مسائل و مشکلاتی را ایجاد کنند، افزود: امیدواریم سازمان ملل و دفتر پناهندگان برای شرایط بهتر کمک کنند.

وی دلیل دیگر حضور در کرمان را دیدن جاذبه های گردشگری این استان عنوان کرد و گفت: در طول پرواز از تهران به کرمان متوجه شدم که چقدر کرمان از نظر صنعتی مهم است و افراد بسیاری روزانه بین کرمان و تهران برای کار و فعالیت های اقتصادی در رفت و آمد هستند.

نورهیم ادامه داد: در نروژ نیز علاقه بسیاری برای بازدید از گردشگری ایران وجود دارد زیرا افرادی که به ایران آمده اند داستان ها و خبرهای خوبی را برای نروژی ها تعریف می کنند و اشتیاق آنها برای حضور در ایران بیشتر شده است.

وی بیان کرد: ایران کشوری دارای تاریخ، فرهنگ و تمدنی قوی است که در بازدیدها این موارد را به خوبی مشاهده می کنیم و خوشحالیم که اولین بازدید ما از استان کرمان آغاز شده است و به طور قطع آخرین سفر ما نیز نخواهد بود زیرا قرار است چهار سال در ایران باشیم.

سفیر نروژ به همراه همراهان خود در سفری سه روزه علاوه بر پیگیری امور مربوط به دفتر امور پناهندگان در کرمان از برخی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان نیز دیدن می کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: