کد خبر: ۱۲۹۵۲۹
۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
0
علی ربیعی روز چهارشنبه در گردهمایی روز جهانی معلولان با نامگذاری امسال به نام سال تحول بهزیستی ضمن گرامیداشت این روز، افزود: در دولت تدبیر و امید پایه ریزی های خوبی برای حمایت از معلولان صورت گرفته است.
پول‌نیوز- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اتمام لایحه حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: بزودی از این لایحه در سایت گفت وگوی اجتماعی وزارت تعاون رونمایی می شود و به مدت یک ماه معلولان فرصت دارند تا دیدگاههای خود را در این زمینه بیان کنند.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز چهارشنبه در گردهمایی روز جهانی معلولان با نامگذاری امسال به نام سال تحول بهزیستی ضمن گرامیداشت این روز، افزود: در دولت تدبیر و امید پایه ریزی های خوبی برای حمایت از معلولان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: 12 آذر یک نامگذاری ساده نیست بلکه روزی برای درست کردن عملکرد خود و بررسی نقاط ضعف سازمان های مربوطه است تا حقوق معلولان را به یاد همه بیاوریم و عدالت اجتماعی را که مهمترین موهبت الهی است را برای جمع کثیری از جمعیت جامعه که معلولان را تشکیل می دهند، به اجرا درآوریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بسیاری از کارها در کلام پیچیده اما در واقعیت بسیار فراتر از پیچیدگی هستند و ما با همتی بلند و دیدگاهی کارشناسانه باید در مسیر توسعه جامعه و برطرف کردن این کارهای پیچیده گام برداریم.

ربیعی با اشاره به اینکه حدود یک میلیارد نفر به اشکال مختلف معلولیت در جهان زندگی می کنند که 200 میلیون نفر از آنها معلولیت جسمی و حرکتی دارند، گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی نخستین گام در جامعه معلولان است تا با ساماندهی آمار دقیق خدمت رسانی به معلولان را ارتقا بخشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سه علت پدید آورنده معلولیت اشاره کرد و گفت: یک دسته از معلولیت ها به شکل طبیعی است و علت ژنتیک دارد که معلولیت های مادرزادی از این نوع هستند و در دسته دوم جامعه مولد معلولیت است به عنوان مثال الگوهای رانندگی نامناسب یکی از علل معلولیت است که این امر ناشی از رفتارهای غلط اجتماعی است و گمان می کنم در شیوه زندگی اجتماعی خود باید تجدیدنظر کنیم.

ربیعی نقش تکنولوژی های نوین را در ایجاد معلولیت های کودکان ذکر کرد و افزود: این فناوری ها اگرچه بخش عمده ای از مشکلات را برطرف می کند اما تاثیر مخربی نیز در ژنتیک ایجاد می کند که باید آموزش مناسبی برای زیست بهتر و کاهش معلولیت داشته باشیم.

وی فردگرایی را در جامعه امروز ایران بسیار مخرب دانست و گفت: هویت خانوادگی با در کنار هم بودن معنا می یابد، این نزدیکی می تواند در کاهش خشونت های اجتماعی که نوعی معلولیت روانی است، موثر باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: باید در زیست اجتماعی ارزشهای نهفته دینی، قرآنی و ایرانی را بیشتر رعایت کنیم تا کمتر شاهد معلولیت های روانی در شهرهای بزرگ باشیم.

ربیعی با بیان آنکه سیاستگذاری یکی از عوامل کاهش معلولیت ها است، تصریح کرد: سیاستگذاران باید در این زمینه با فقر و نابرابری مبارزه کنند و شیوه های مراقبتی دوران بارداری به نحو مطلوب تری رسیدگی شود و با افزایش غربالگری ها و همچنین مبارزه با فقر غذایی در کاهش معلولیت ها سهیم باشند.

ربیعی با اشاره به آنکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شورای عالی رفاه در این وزارتخانه آغاز به کار کرده، گفت:شورای عالی رفاه پس از هشت سال، فعالیت مجدد خود را شروع کرده تا برنامه ریزی مناسبی با فقر آموزشی و فقر درمانی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: هفته آینده پوشش 100 درصدی دفترچه درمان ایرانیان را خواهیم داشت و این برنامه ها گام های موثری در توسعه سیاست های رفاهی در جامعه است.

ربیعی با بیان آنکه رویکرد ما در سیاست های بیمه ای پرداخت بیمه از بیمه بستری و سرپایی به سمت بیمه های پیشگیری است، به وظیفه معلولان اشاره کرد و گفت: معلولان نیز می توانند کارهای زیادی انجام دهند و یکی از ایده پردازان جامعه امروز باشند.

ربیعی افزود: رئیس جمهور و دولت یازدهم توجه ویژه ای به خانواده معلولان دارند به طوری که توانستیم لایحه حمایت از حقوق معلولان را در کمیسیون اجتماعی مطرح کنیم تا آنها اجازه ورود به صحن علنی مجلس را داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: خدمات ما تاکنون بسیار ناچیز بوده اما سعی داریم این خدمات را در سالهای آینده گسترش دهیم به طوری که در سال 94 تمام اقلام سطح بندی شده خانواده های معلولان را به طور کامل فراهم کنیم.

در این مراسم سایت نخبگان معلول توسط وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی رونمایی شد و در پایان مراسم از معلولان نخبه و مادرانی که دارای فرزند معلول بودند تقدیر شد.

یادآور می شود، در مراسم امروز از سردار مومنی راهبر ناجا به دلیل همکاری با سازمان بهزیستی تقدیر و لوح یادبود منقش به تمام انجمنهای حمایت از معلولین به وی اهدا شد.

همچنین از امیر رضایی مخترع برگزیده کشور در جشنواره حضرت علی اکبر با 130 اختراع و مرجان محمدی برگزیده مسابقات مینیاتور ژاپن تقدیر شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: