کد خبر: ۱۲۹۶۸۸
۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
0
علی اصغر مونسان عصر جمعه در آِیین افتتاحیه دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 ، برگزاری این کنگره علمی را برگ زرینی بردیباچه دانش پزشکی کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصل از این کنگره بین المللی و کارگاه های آموزشی آن سبب پیشرفت دانش و بهبود روش های پزشکی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های حوزه اورولوژی شود.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش: گردشگری سلامت راهبرد دانش محور توسعه جزیزه استپول‌نیوز-  رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سلامت و درمان را از جمله نخستین نیازهای بشر دانست و گفت:امروز از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی کشورها توجه به بهداشت، پیشگیری، درمان و مراقبت های پزشکی است و رونق گردشگری سلامت راهبرد دانش محور توسعه این جزیره است.

 علی اصغر مونسان عصر جمعه در آِیین افتتاحیه دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 ، برگزاری این کنگره علمی را برگ زرینی بردیباچه دانش پزشکی کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصل از این کنگره بین المللی و کارگاه های آموزشی آن سبب پیشرفت دانش و بهبود روش های پزشکی در زمینه تشخیص و درمان بیماری های حوزه اورولوژی شود.

وی ادامه داد : در شرایط کنونی به دلیل ارتباطات گسترده ای که بر اثر توسعه حمل و نقل و کاهش فاصله ها بین مردم سراسر دنیا بوجود آمده است، دیگر هیچ مرزی برابر بیماری ها وجود ندارد و خطر آنها در یک محدوده جغرافیایی تعریف نمی شود.

مونسان ابراز امیدواری کرد، برگزاری کنگره آسیایی اورولوژی که با حضور صدها پزشک و متخصص اورولوژی از کشورهای مختلف در کیش برگزار خواهد شد برای جامعه بشری، نوید بخش کاهش دردهای بیماران باشد.

وی یاد آور شد : محققان و پزشکان بسیاری تلاش کرده اند تا با یافتن روش های درمانی جدید برای بیماری ها کیفیت زندگی انسان ها را نسبت به گذشته بهبود بخشند و کنگره حاضر نیز همین روند را دنبال می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با یاد آوری اینکه جزیره کیش نخستین منطقه آزاد ایران است اظهار داشت: این جزیزه با بهره مندی از بهترین امکانات و تاسیسات گردشگری، یکی از مناطق برگزیده برای برگزاری نشست های بزرگ و مهم بین المللی و منطقه ای است.

وی به گردشگری بودن منطقه اشاره کرد و گفت : اقدامات زیر ساختی در راستای توسعه گردشگری انجام شده که افزایش ظرفیت های حمل و نقل هوایی و دریایی، ساخت نیروگاه جدید برق و توسعه تولید آب شیرین، ساخت شبکه سراسری و تصفیه خانه فاضلاب، توسعه فضاهای تفریحی و گردشگری و دهها طرح عمرانی بزرگ و کوچک از جمله این اقدامات است .

مونسان در مورد بهره مندی از توان داخلی در تامین زیرساخت ها برای جذب سالانه شش میلیون گردشگر به این منطقه افزود: جزیره کیش با طبیعتی بی نظیر، امکان تبدیل شدن به یکی از سالم ترین مقاصد سفرهای حلال به ویژه برای گردش های تفریحی خانواده ها و توریست درمانی را دارد.

وی یاد آور شد:با توجه به مسن شدن جوامع و افزایش امید به زندگی در کشورها، گردشگری سلامت در حال تبدیل شدن به اولویت اول گردشگری جهان است.

مدیر عامل منطقه آزاد کیش به وجود پزشکان برجسته و صاحب نام در کشورمان و همچنین خدمات خوب پزشکی اشاره کرد و گفت : امکان درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج درایران وجود دارد و این در حالی است که هزینه درمان در کشور ما یک و نیم تا دو برابر کمتر از کشورهای اروپایی و امریکا است.

وی از اجرای طرح گردشگری سلامت به عنوان یکی از اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد کیش برای رونق گردشگری خبرداد و گفت : جزیره کیش بدلیل برخورداری از قوانین مناطق آزاد و نیاز نداشتن به صدور روادید برای گردشگران، بهترین فرصت را برای جذب گردشگران سلامت دارد.

به گفته مونسان راه اندازی نخستین بیمارستان تخصصی توسط بخش خصوصی در جزیره کیش، با هدف جذب گردشگران سلامت، نیز نشان از این دارد که این منطقه می تواند از ظرفیت ها و قابلیت های خود در این زمینه استفاده بهینه کند.

دوازدهمین کنگره اورولوژی آسیا 2014 با حضور نمایندگانی از 26 کشور جهان از جمله کشورهای استرالیا، کانادا، آلمان، آمریکا، انگلیس، هلند، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن، هنگ کنگ، ترکیه، اتریش، کره جنوبی، امارات و قطر حضور دارند .

این کنگره در دوره های گذشته در کشورهای ژاپن، هندوستان ،تایوان و تایلند برگزار شده است و نخستین بار است که این رویداد علمی در ایران و در غرب آسیا برگزار می شود.

برگزاری یکصد نشست علمی و تخصصی ، ارائه دستاوردهای علمی توسط سخنرانان از کشورهای آمریکا، کانادا ، کشورهای آسیایی و ایران ، تبادل اطلاعات و تحقیقات در زمینه های ملکولی ، سلول های بنیادی در این رشته توسط محققان داخلی و خارجی از کشورهای ژاپن و کانادا ، پخش جراحی های زنده انجام شده توسط تیم های پزشکی و برنامه های مشترک علمی با همکاری انجمن اورولوژی آسیا و بزرگترین انجمن های این رشته در دنیا از دیگر برنامه های این کنگره پنج روزه است.

هم اکنون 20 کشور عضو انجمن اورولوژی آسیا هستند و ایران نیز از 10 سال قبل به عضویت این انجمن در آمده است.

این کنگره آسیایی نخستین بار در سال 1990 در کشور ژاپن برگزار شد و هر ساله در یکی از بیست کشور عضو انجمن اورولوژی آسیا (ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، تایلند، تایوان، چین، ژاپن، سنگاپور، سریلانکا، فیلیپین، کره جنوبی، کامبوج، مالزی، ماکائو، میانمار، نپال، ویتنام، هنگ کنگ، هند) برگزار می شود که ایران در سال 2014 موفق به کسب میزبانی کنگره اورولوژی آسیایی شده است.

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 امروز جمعه با حضور علی اکبر ناطق نوری ، محمد علی نجفی مشاور رییس جمهور جمعی از پزشکان و متخصصان داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی کیش به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

جزیره کیش از امروز تا 18 آذر ماه میزبان شرکت کنندگان در دوازدهمین کنگره اورولوژی است .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: