کد خبر: ۱۲۹۹۴۰
۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
0
مشاور مجمع عالی کارگران با اشاره به توافق گروه‌کارگری و کارفرمایی برای افزایش پایه سنوات کارگران در سال آینده گفت: این اقدام موجب افزایش رغبت به کار و بهره‌وری کارگران در سایر سطوح مزدی می‌شود.
پول‌نیوز- مشاور مجمع عالی کارگران با اشاره به توافق گروه‌کارگری و کارفرمایی برای افزایش پایه سنوات کارگران در سال آینده گفت: این اقدام موجب افزایش رغبت به کار و بهره‌وری کارگران در سایر سطوح مزدی می‌شود.

در مورد مسائل مطرح شده در جلسه روز گذشته شورای عالی کار اظهار داشت: قرار بود در این جلسه گروه کارفرمایی درباره افزایش پایه سنوات اعلام نظر کنند که نمایندگان کارفرمایان به طور تلویحی موافقت خود را با این مسئله اعلام کردند، اما منجر به مصوبه‌ای در این زمینه نشد.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران افزود: نمایندگان کارفرمایان قصد داشتند، مسئله افزایش پایه سنوات را به عنوان یکی از مؤلفه‌های افزایش حداقل دستمزد سال آینده در نظر بگیرند که ما به شدت مخالفت خود با این اقدام را اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: هدف ما این است که جبران کمبود سال‌های گذشته انجام شود، چون در سال‌های اخیر فاصله سطوح مزدی با حداقل دستمزد کم شده و به همین دلیل جذب نیروی متخصص در بازار کار کاهش یافته است

توفیقی تأکید کرد: اگر نیروی متخصص و ماهر بداند حقوق و دستمزد مناسب دریافت می‌کند، بیشتر به سمت بازار کار جذب می‌شود، ضمن اینکه پایه سنوات اصولاً به کارگر حداقل‌بگیر تعلق نمی‌گیرد که آن را در قالب ماده 41 قانون کار قرار دهیم.

به گفته وی، با افزایش پایه سنوات، میل و رغبت به کار و بهره‌وری کارگران در سایر سطوح مزدی افزایش پیدا می‌کند

این فعال کارگری اضافه کرد: پس از بحث در این جلسه کارفرمایان این مسئله را پذیرفتند و اعلام کردند که افزایش سنوات را در بسته مزدی پیشنهادی‌شان لحاظ کرده و در جلسه‌ بعد ارائه می‌کنند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار ادامه داد: بر این اساس موضوع افزایش پایه سنوات هنوز بسته نشده به نتیجه نرسیده و مصوبه‌ای در این زمینه نداشته‌ایم.

توفیقی بیان داشت:‌ دولت در این جلسه موضع سکوت را اختیار کرد و اجازه داد که نمایندگان کارگر و کارفرما در این باره بحث و بررسی انجام دهند و این اقدام دولت مناسب بود.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران بیان داشت: با توجه به توافقی که به طور ضمنی انجام شده پایه سنوات کارگران در سال آینده از 500 به هزار تومان در روز افزایش پیدا می‌کند، اما خواسته ما این است که در قالب ماده 41 انجام نشود.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: