کد خبر: ۱۳۰۲۳۳
۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
0
مدیر کل شیلات هرمزگان از افزایش ۱۶۴ درصدی صید میگو در استان هرمزگان نسبت به سال گذشته خبر داد.
افزایش 164 درصدی صید میگو در هرمزگانپول‌نیوز- مدیر کل شیلات هرمزگان از افزایش ۱۶۴ درصدی صید میگو در استان هرمزگان نسبت به سال گذشته خبر داد.

سید پرویز محبی با بیان اینکه فصل صید میگو امسال از هشتم مهرماه آغاز شدو تا اواخر دی ماه ادامه داشته است گفت:زمان مفید فصل صید میگو در سال جاری ۳۸ روز بوده است در حالیکه مدت زمان مفید فصل صید در سال گذشته بیست و پنج روز بوده است.

محبی ادامه داد: امسال با توجه به بهبود وضعیت ذخایر میگو در دریاها، همزمان با افزایش زمان صید شاهد افزایش صید میگو نیز بوده ایم بطوریکه در مدت مشابه نسبت به سال گذشته و با توجه به تمام شدن فصل صید  شاهد افزایش ۱۶۴ درصدی صید میگو بوده ایم.خوشبختانه امسال علاوه بر افزایش چشمگیر میزان صید نسبت به سال گذشته شاهد افزایش اندازه میگو های صید شده نیز بوده ایم.

محبی با اشاره به اقدامات خوبی که امسال در زمینه بازسازی ذخایر انجام شده است گفت: رهاسازی ۳۰ میلیون قطعه لارو میگو در آب‌های خلیج فارس از مهمترین این اقدامات بوده است که بی شک نقش مهمی در افزایش صید میگو امسال داشته است.

این مقام مسئول تشدید فعالیت های یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان و مشارکت صیادان در صید اصولی و قانونمند را از دیگر دلایل افزایش صید میگو امسال خواند.

وی گفت: در فعالیت جمع آوری میگو های صید شده ۹ شرکت جمع آوری در استان هرمزگان در فصل صید میگو امسال همکاری و مشارکت دارند.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطر نشان شد امسال تعطیلی صیدگاه چاهو شرقی برای ششمین سال متوالی و در راستای حفظ و بازسازی ذخایر میگو را شاهد بودیم که می توان از آن به عنوان گامی مهم در حفظ ذخایر میگو یاد کرد.

وی تغیر صید گاه های میگو از شش صید گاه به دو صیدگاه و شروع صید میگو  از منطقه کوهستک برای سومین سال متوالی را از شاخص های مهم فصل صید میگو سال جاری خواند.

سید پرویز محبی آلودگی شدید خوریات به مواد نفتی را از نگرانی های مهم اداره کل شیلات هرمزگان برای ذخایر آبزیان به ویژه میگو در هرمزگان خواند.

این مقام مسئول با بیان اینکه درفصل صید سال جاری بیش از هزار و ۶۰۰نفر صیاد فعالیت داشته اند گفت:تعداد کل شناورهای صیادی که در فصل صید امسال مشارکت داشته اند ۱۳۶ فروند بوده است.

محبی کل میزان صید انجام شده را بالغ بر هزار و ۵۴۰ تن خواند و تصریح کرد:۷۵ درصد از این میزان صید  میگو درشت و ۱۵ درصد آن میگو سرتیز بوده است .

مدیر کل شیلات در پایان با تشکر از همکاری های انجام شده توسط تعاونی های صیادی و صیادان با اداره کل شیلات هرمزگان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت: امسال با توجه به اقدامات صورت گرفته و همکاری خوب بخش های یاد شده شاهد رشد۵/۲ (دو نیم) برابری درآمد صیادان میگو بوده ایم.

لازم به ذکر است میگوی موزی (با بیشترین فراوانی در هرمزگان)، میگوی سرتیز، ببری سبز، سفید هندی، خنجری و گنتگ شش گونه مهم میگو در هرمزگان را تشکیل می دهند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: