May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۰۹۷۶
۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
0
در سفر مقام سیاسی امارات به ترکمنستان، دو طرف بر توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری بین «عشق‌آباد» و «ابوظبی» تاکید کردند.
افزایش حضور اماراتی در طرح‌های نفت و گاز ترکمنستانپول‌نیوز- در سفر مقام سیاسی امارات به ترکمنستان، دو طرف بر توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری بین «عشق‌آباد» و «ابوظبی» تاکید کردند.

«احمد عبدالرحمان الجرمن»  معاون امور سیاسی وزارت خارجه امارات در راس هیاتی سیاسی وارد «عشق‌آباد» پایتخت ترکمنستان شد.

پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ترکمنستان اعلام کرد، همکاری‌ در عرصه اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح‌‏های مشترک در عرصه‌‏های مختلف به ویژه نفت، گاز و صنایع پتروشیمی از مهمترین محورهای مذاکره دوجانبه میان ترکمنستان و امارات بوده است.

روابط ترکمنستان و امارات در دوران ریاست‌ جمهوری «قربانقلی بردی‏‏‏‌محمداف» وارد مرحله جدیدی شده‌ است.

گفته می‌شود امارات یکی از شرکای اقتصادی ترکمنستان بوده و در امور زیربنایی از جمله نفت و گاز و تجارت با ترکمن‌ها همکاری نزدیکی دارد.

«حسن عبدالله آل ادهاب» سفیر امارات در ترکمنستان نیز در مراسم گرامیداشت روز ملی امارات در سال گذشته میلادی تصریح کرد: روابط امارات و ترکمنستان نیز به صورت روزافزون در حال رشد و توسعه‏ است.

در همین حال، سفیر امارات گفت: هم‌اکنون حجم مبادلات بازرگانی میان «ابو‏ظبی» و عشق‌‏آباد بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار می‌باشد و 2 کشور در عرصه‏‌های مختلف تجاری، اقتصادی، اجرای طرح‌های صنعتی و زیربنایی تعاملات فعالی با یکدیگر دارند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور ترکمنستان سال گذشته به امارات سفر کرد و پس از ملاقات و مذاکرات دوجانبه سران کشورهای امارات و ترکمنستان، به منظور توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات تجاری و اقتصادی، گفت‌وگو کردند.

فعالیت این کشور حاشیه خلیج فارس در ترکمنستان در حالی است که به اعتقاد کارشناسان ترکمن، جمهوری اسلامی ایران که از ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به امارات برای حضور در بازار ترکمنستان و کمک به این کشور برخوردار است، طی سال‌های گذشته کمتر پروژه‌هایی را در ترکمنستان اجرا کرده و فضا را برای دیگر رقبای منطقه‌ای، همچون امارات، ترکیه، عربستان و دیگر کشورهای عربی فراهم آورده است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: