May 2024 14 / سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۰۸۱
۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
0
حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاکنون درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 10 درصد کاهش یافته است.
پول‌نیوز- حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاکنون درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حجم بارش های کشور از ابتدای مهرماه امسال تا پایان هفته گذشته 64 میلی متر ثبت شده که این میزان بارش در مدت مشابه سال آبی گذشته که 71 میلی متر بوده با کاهش مواجه شده است.

براساس این گزارش این حجم بارندگی در مقایسه با میزان بارش سال آبی گذشته 10 درصد کاهش و در قیاس با دوره مشابه متوسط درازمدت 12 درصد افزایش یافته است.

میزان بارش ها در دوره درازمدت 43 ساله در همین زمان 57 میلی متر ثبت شده است.

همچنین بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته درمقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه دهلران در استان ایلام با 606 درصد افزایش بارش بوده و ایستگاه میانده در استان کرمان با 100 درصد کاهش بیشترین کاهش میزان بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت را داشته است.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 93) تاکنون، دو درصد درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، به چهار میلیارد و 650 میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته چهار میلیارد و 750 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، پنج میلیارد و 660 میلیون مترمکعب گزارش شده است، درحالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان پنج میلیارد و 470 میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، سه درصد افزایش نشان می دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم اکنون 19 میلیارد و 470 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که درمقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 6.3 درصد افزایش نشان می دهد.

در این گزارش آمده است: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 18 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 47.4 میلیارد مترمکعب گزارش شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: