April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۱۶۸۲
۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
0
قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، میانگین مصرف کاغذ در جهان را ۵۷ کیلوگرم دانست و افزود: سرانه مصرف کاغذ در ایران ۲۴ کیلوگرم بوده که بسیار کمتر از میانگین جهانی است .
پول‌نیوز- قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، میانگین مصرف کاغذ در جهان را ۵۷ کیلوگرم دانست و افزود: سرانه مصرف کاغذ در ایران ۲۴ کیلوگرم بوده که بسیار کمتر از میانگین جهانی است .

مهدی یوسفیان عصر یکشنبه در بازدید از سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی، شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران را حاصل کار پژوهشی دانست و افزود:صنایع چوب و کاغذ مازندران با ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و کاهش وابستگی به خارج از کشورمنشاء اثر در منطقه شده است که مرهون کار پژوهشی است.

یوسفیان به تاسیس مرکز علمی وکاربردی صنایع چوب و کاغذ در سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: این مرکزبا هدف ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت تاسیس شده که هم اکنون بیش از ۵۰۰ نفر دراین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران کمبود مهارت را ضعف بزرگ فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: برای تامین بخشی از نیروها علیرغم تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی با کمبود نیروی ماهر مواجه هستیم.

یوسفیان مصرف کاغذ را شاخص توسعه یافتگی و ثروت عنوان کرد و ادامه داد: از دو میلیون تن کاغذ مصرفی در کشور تنها ۷۰۰ تن در داخل تولید می شود.

قائم مقام شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به ظرفیت منطقه برای توسعه این صنعت اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیتی که در این منطقه وجود دارد می تواند به عنوان قطب تولید کاغذ خاورمیانه تبدیل شود که نیازمند حمایت های عملی از تولید می باشد.

رضا لحمیان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران نیز هدف نظام آموزش عالی مهارتی را سوق دادن دانشجویان به سمت مولد بودن دانست و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند علمی بهتر است که به ثروت منتهی شود.

وی با بیان اینکه در بحث اشتغال و کارآفرینی با ایجاد ثروت مخالف نیستیم، بیان کرد: هر چیزی که مولد ثروت باشد می تواند سرانه کیفی توسعه را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران با بیان اینکه نظام آموزش عالی مهارتی خود را مسئول  دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می داند، گفت: اگر در آموزش مهارتی مشاهده کنیم رشته ای به سمت نظری شدن پیش می رود آن رشته حذف خواهد شد.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: