کد خبر: ۱۳۱۸۵۵
۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
0
علی رستمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در راستای بهسازی خدمات در فرودگاه مهرآباد و توسعه خدمات پروازی، در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت‌هایی انجام شده است.
پول‌نیوز- مدیرکل فرودگاه مهرآباد از نوسازی پارکینگ‌های قدیمی مهرآباد، بهسازی بتنی باند پرواز و توسعه اپرون فرودگاه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پیش از این با مشکل پارکینگ هواپیما در مهرآباد مواجه بودیم اما با احداث 19 جای پارک، در حال حاضر ظرفیت پارک 45 فروند هواپیما فراهم شده است.

علی رستمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در راستای بهسازی خدمات در فرودگاه مهرآباد و توسعه خدمات پروازی، در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی با اشاره به تسهیل، روان‌سازی و ساماندهی فعالیت‌ها در این فرودگاه، بیان کرد: در بخش دوم فعالیت‌ها در حیطه سخت‌افزاری، به توسعه‌ ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی پرداخته‌ایم.

ظرفیت پارک 45 فروند هواپیما در مهرآباد

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه‌های انجام شده برای افزایش جای پارک هواپیما در مهرآباد، توضیح داد:‌ عملیات تکمیل حدود 19 جای پارک هواپیما در فرودگاه مهرآباد به پایان رسید و در حال حاضر 45 پارک‌پوزیشن در مهرآباد وجود دارد و هواپیماها قابلیت پارک در آن دارند.

وجود یک باند پرواز و یک تاکسی‌وی در مهرآباد/ امکان افزایش باند پروازی نداریم


وی درباره احتمال افزایش باند‌های پروازی در مهرآباد در راستای تسریع عملیات اعزام-پذیرش مسافر بیان کرد: در مهرآباد یک باند پرواز و یک تاکسی‌وی‌ وجود دارد و امکان توسعه باند‌ها دیگر وجود ندارد یعنی نمی‌توانیم در مهرآباد باند دوم و یا سوم داشته باشیم و اغلب تلاش‌ها در بخش بهسازی و نوسازی این دو باند موجود است.

احتمال نوسازی بتنی باند پروازی‌


‌رستمی با بیان اینکه‌ دو باند موجود در سال‌های آتی هم نوسازی می‌شود، اضافه ‌کرد: برنامه‌ریزی شد‌ تا سطوح پروازی، پارکینگ هواپیما و باندها را نوسازی کنیم. در این باره فعالیت‌ها آغاز شده‌ است و ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت:‌‌ احتمال دارد نوسازی این دو باند (باند پرواز و تاکسی‌وی) بتنی باشد اما منتظر دریافت بهترین طرح مشاور هستیم تا‌ مطمئن‌ترین و کیفی‌ترین روش را پیاده کنیم.

هزینه پارک هواپیما در مهرآباد طبق تعرفه مصوب شرکت فرودگاه‌‌ها

مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره ‌هزینه پارکینگ هواپیما در مهرآباد و انتقاد برخی ایرلاین‌‌ها در این‌باره، توضیح داد:‌ رقمی که بابت پارکینگ هواپیما در مهرآباد دریافت می‌‌شود، طبق نرخ‌های مصوبه شرکت فرودگاه‌های کشور است و این تعرفه‌ها سلیقه‌ای نیست، زیرا مراجع قانونی خود را دارد و در آنجا مصوب می‌شود.

نوسازی پارکینگ‌های قدیمی‌ هواپیما


رستمی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم استانداردهای روز را در فرودگاه مهر‌آباد پیاده کنیم، بیان کرد:‌ برنامه‌ریزی شده است در بخش ترمینال‌، بهسازی و نوسازی انجام شود، ضمن آنکه ‌در بخش سطوح پروازی این موضوع اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: نوسازی پارکینگ هواپیما که به تازگی شروع شده ادامه می‌یابد تا آخرین پارک پوزیشن هم نوسازی شود.‌

با کمبود اپرون مواجه هستیم


رستمی بیان کرد:‌ در بخش توسعه اپرون ما با کمبود اپرون مواجه هستیم و با توجه به تقاضا تلاش می‌کنیم نوسازی اپرون عملیاتی شود و سپس به توسعه اپرون همزمان می‌پردازیم.

بنابراین گزارش اپرون محل توقف هواپیما و مکان‌ پیاده و سوار شدن مسافر است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: