May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۰۱۹
۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
0
کتابخانه کاربردی حج و زیارت ویژه زائران ایرانی در فضای مجازی راه اندازی شد.
پول‌نیوز- کتابخانه کاربردی حج و زیارت ویژه زائران ایرانی در فضای مجازی راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، مدیر این پایگاه اطلاع رسانی با اشاره به فراگیر شدن دوره های آموزشی زائران عمره مفرده گفت: بمنظور دسترسی آسان و استفاده بهینه از تولیدات و منشورات حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، کتابخانه کاربردی عمره ویژه زائران ایرانی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام «روزبه برکت رضایی» محتوای این کتابخانه مجازی را متن کامل 40 عنوان کتاب کاربردی در زمینه عمره مفرده اعلام کرد و افزود: حج از دیرباز تاکنون از اهمیت ویژه ای در بین مسلمانان برخوردار است، همه ساله صدها هزار مسلمان مشتاق از گوشه وکنار جهان، بسوی سرزمین مقدس مکه و مدینه حرکت کرده، با تمامی سختی ها و مشقت ها خود را به میقات می رسانند و لبیک گویان آماده انجام فریضه حج می شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز از جمهوری اسلامی ایران بیش از 800 هزار زائر ایرانی در قالب کاروان های متعدد به عمره مفرده اعزام می شوند که بمنظور دسترسی آسان و سریع زائران به مناسک و معارف عمره مفرده، کتابخانه کاربردی عمره را ویژه زائران ایرانی راه اندازی کرده ایم.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به انتخاب 40 عنوان کتاب کاربردی در کتابخانه تخصصی عمره مفرده تصریح کرد: متن تمامی این آثار در فضای مجازی به نشانی http://hajj.ir/563 در دسترس زائران عمره گزار است.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 700 عنوان کتاب از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت منتشر شده که در کتابخانه تخصصی حج و زیارت بصورت الکترونیکی برای کاربران قابل دریافت است.

برکت رضایی اسرار و معارف، تاریخ و اماکن، پاسخ به شبهات، احکام مناسک، سیاسی و اجتماعی، حدیث و ادعیه و حکایات و سفرنامه را از جمله موضوعات کتاب های موجود عنوان کرد.

وی افزود: مناسک عمره مفرده مطابق با فتوای امام(ره) و حواشی مراجع تقلید، مناسک مصور عمره مفرده، مناسک عمره مفرده ویژه بانوان، سرزمین نور، شیعه پاسخ می دهد، فرهنگ زیارت، درسنامه آشنایی با تاریخ و اماکن مقدس مکه مکرمه و مدینه منوره، درسنامه احکام مبتلا به حجاج، گزیده راهنمای حقیقت، درسنامه با قرآن در مکه و مدینه، زیارت دوره ویژه مدینه، منتخب احادیث عمره مفرده و مکالمه عربی ویژه سفرهای زیارتی از جمله عناوین این کتاب ها است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری گفت: همچنین فایل متن موبایلی این چهل کتاب با پسوند جاوا، «جی اچ ام»، «پی دی اف»، «ای پی یو بی» در کتابخانه کاربردی قرار داده شده تا زائران بتوانند با دریافت فایل این کتاب ها به راحتی مناسک و معارف عمره مفرده را بیاموزند.

پیش از این از سوی پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری کتابخانه تخصصی حج و عتبات نیز راه اندازی شده بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: