May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۲۰۸۰
۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
0
معصومه ابتکار شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست با مدیران منطقه آزاد اروند در گفت و گو با فراسخن افزود:کانون های انتشار گرد و غبار استان خوزستان شناسایی شده و برنامه خاص مبارزه با آن در استان خوزستان در دست تدوین است.
پول‌نیوز -وی مبارزه با ریزگردها را از اولویت های دولت تدبیر و امید و این سازمان خواند و اضافه کرد:امید است، این برنامه ها دستاوردهای مطلوبی برای استان خوزستان داشته باشد.

ابتکار گفت:به دلیل اجرای طرح های اکتشاف نفت طی سال های گذشته در منطقه هور العظیم برخلاف ضوابط ارزیابی زیست محیطی، بخش هایی از این تالاب خشک شد و این منطقه به کانون انتشار گرد و غبار تبدیل شد.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد:با هماهنگی با وزارت نفت، دایک های نصب شده بر هورالعظیم که مانع ورود آب به این تالاب می شد، از ماه گذشته برداشته شده و مساحتی حدود ۱۴۰ هزار هکتار از تالاب های منطقه تا سال آینده آبگیری می شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود:با اجرای این طرح یکی از بزرگترین کانون های ریزگردها در منطقه و استان خوزستان مرتفع خواهد شد.

ابتکار، پیگیری رفع منشاء ریزگردهای کشور از عراق با مقامات این کشور را یادآور شد و گفت:به لحاظ شرایط خاص این کشور، این برنامه ها به تعویق افتاد، ولی اخیرا نشستی با وزیر امور آب عراق برگزار شد و دغدغه های ایران در این خصوص اعلام شد.

ابتکار گفت: قرار است بزودی نشست مشترکی در نجف اشرف با طرف عراقی و حضور نمایندگان ایران برگزار شود که در این جلسه نیز پیگیری موضوع گرد و غبار خواهیم بود.

هورالعظیم که تنها باقیمانده تالاب های بسیار بزرگ بین النهرین است در غرب استان خوزستان واقع شده و به لحاظ تنوع زیستی، غنی است و عمده منابع آبی تالاب از طریق رودخانه های کرخه، نیسان، سابله و نهرهای انشعابی تامین می شود.

نشست مدیران اجرایی منطقه آزاد اروند با حضور معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی این دو شهرستان برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: