کد خبر: ۱۳۲۴۹۳
۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
0
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از دستگیری دو شکارچی یک راس بز وحشی در پارک ملی دنا خبر داد.
دو شکارچی پارک ملی دنا دسگیر شدندپول‌نیوز- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد از دستگیری دو شکارچی یک راس بز وحشی در پارک ملی دنا خبر داد.

جمشید عبدی پور دوشنبه شب در گفت وگویی افزود: از این افراد دو قبضه اسلحه ساچمه زنی غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این شکارچیان با تلاش و تعقیب وگریز محیط بانان به دام افتادند،تصریح کرد: شکار بزکوهی به مثابه اقدام به نسل کشی این گونه ارزشمندحیات وحش است.

وی اظهارکرد: هفته گذشته شش شکارچی غیرمجاز و پنچ قبضه اسلحه کشف و ضبط شد که چهار قبضه از این سلاحها غیرمجاز بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد دستگیری شکارچیان را بیانگر مراقبت محیط بانان پرتلاش پارک ملی دنا دانست و از مردم و دوستداران محیط زیست خواست بیش از پیش برای حفاظت ازگونه های پارک ملی با محیط بانان همکاری نمایند.

وی به مراقبت های مطلوب پاسگاههای محیط بانی دنا اشاره کرد و افزود: وجود گله های کل و بز در پارک ملی دنا ناشی از فداکاری محیط بانان دلسوز است که برای موفقیت در این عرصه به اطلاع رسانی امید آفرین رسانه ها نیاز دارند.

عبدی پور انتشار برخی اخبار مبنی بر فروش گوشت شکار کل و بز را ادعایی کذب خواند و گفت: رسانه ها می توانند از نزدیک درجریان امنیت و مراقبت از نقاط مختلف پارک ملی دنا قرار گیرند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: به دلیل پراکندگی این پارک 93 هزار هکتاری در حوزه سه استان برخی مواقع از سوی برخی شکارچیان خاطی تعرضاتی صورت می گیرد، اما خوشبختانه در سایه مراقبت های ویژه این زیستگاه یکی از پارک های امن برای گونه های پرشمار کل و بز است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: