کد خبر: ۱۳۳۰۴۵
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
0
معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: سال گذشته در کشور ما ۸ میلیون و ۲۶۰ هزار تن شیر تولید شده و میزان سرانه تولید در سال ۹۲ بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم بوده است.
پول‌نیوز- معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: سال گذشته در کشور ما ۸ میلیون و ۲۶۰ هزار تن شیر تولید شده و میزان سرانه تولید در سال ۹۲ بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم بوده است.

حسن رکنی در گفتگو با مهر میزان شیر تولیدی در جهان را حدود ۷۵۰ میلیون تن عنوان کرد و افزود: جمعیت دنیا نیز حدود ۷ میلیارد و ۲۰۰ تا ۷ میلیارد و ۳۰۰ نفر است بنابراین سرانه تولید شیر در جهان بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم  قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرانه تولید شیر در جهان برابر سرانه مصرف آن است، گفت: سال گذشته در کشور ما ۸ میلیون و ۲۶۰ هزار تن شیر تولید شده و با توجه به جمعیت حدود ۷۸ میلیون نفری ایران میزان سرانه تولید در سال ۹۲، بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلوگرم و برابر میانگین تولید جهانی بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: بخشی از شیر تولیدی که نزدیک به ۵۰۰ هزار تن بوده به خارج از کشور صادر شده  که این صادرات از میانگین مصرف مقداری کم می‌کند؛ بنابراین میزان مصرف سرانه ما حدود ۱۰۰ کیلوگرم است.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: