کد خبر: ۱۳۳۰۴۷
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
0
استاندار تهران گفت: بخش کشاورزی از محوری ترین بخش های اقتصاد و تولید در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
پول‌نیوز- استاندار تهران گفت: بخش کشاورزی از محوری ترین بخش های اقتصاد و تولید در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

«سید حسین هاشمی »عصر یکشنبه در همایش تجلیل از 56 تولید کننده برتر ملی و استانی بخش کشاورزی استان تهران که در محل سالن اجتماعات جهادکشاورزی شهرستان ری که با حضور«سید محمد حسن ابوترابی فرد» نایب رییس مجلس شورای اسلامی ، آیت الله «حسن عالمی» نماینده ولی فقیه در جهاد کشاوری و«سید محمد موسوی » رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، برگزار شد ، افزود: مهمترین بحث در بخش کشاورزی استان تهران در حال حاضر موضوع کمبود آب است .

وی اظهارداشت: این عنصر حیاتی نه قابل تولید است و از طرفی انتقال آن برای دستگاههای اجرایی مقرون به صرفه نمی باشد.

هاشمی با بیان اینکه پس باید در مدیریت مصرف آب در تمامی بخش ها تجدید نظر کرد ، افزود: تا پیش از این تنها برای 35 هزار هکتار از 211 هزار هکتار اراضی قابل کشت استان تهران ، سیستم آبیاری تحت فشار راه اندازی شده بود که با اجرای طرح های مطالعاتی و برنامه ریزی های انجام شده این میزان طی سه سال آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: تغییر در نوع کشت و به دنبال آن کاهش در مصرف آب برای تولیدات محصول جدید در اراضی کشاورزی از دیگر مباحث مطرح شده در سطح استان می باشد که تا پیش از این این روش نه تنها برای اقتصاد استان بلکه برای کشور نیز خساراتی در برداشت که با تمهیدات در نظر گرفته شده و کسب نظر کارشناسان ، تغییر نوع کشت با توجه به نوع اراضی قابل اجرا خواهد بود.

استاندار تهران استفاده بیش از حد از سموم و کود شیمیایی را برای بخش کشاورزی مضر دانست که متاسفانه به روشهای سنتی در ارضی کشاورزی در حال استفاده می باشد و این روش خساراتی نه تنها برای کشاورزی استان بلکه برای کشور نیز به دنبال خواهد داشت که شیوه ای صد درصد غیراصولی است.

وی گفت: باید کیفیت زمین های کشاورزی را بالا برد و به دنبال آن بهره وری نیز بالا می رود و از این نظر استان تهران باید الگوی دیگر مناطق کشور باشد و در قانون بودجه کشور بعد از آموزش و پرورش ، بخش کشاورزی از اعتبارات خوبی برخوردار است که این موارد را می توان به نحو مطلوب اجرایی کرد.

استاندار تهران در خصوص تجلیل از تولید کنندگان برتر استان در بخش کشاورزی گفت: در واقع تمامی تولید کننده درایران از برترین ها هستند چراکه تولید در بخش صنعت ، معدن ، دام و آبزی پروری و کشاورزی به عنوان پشتوانه اقتصاد کشور به شمار می روند و اقتدار نظام در بخش تولید است.

وی افزود: اگر کشوری در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد حتما با پشتوانه تولیدات آن است و از این رواست که رهبرمعظم انقلاب با مطرح کردن بحث اقتصاد مقاومتی که حضور مردم درآن بخوبی حرف اول را می زند .

وی گفت: استان تهران در بخش کشاورزی چنانچه تقویت شود دیگر هیچگونه نیازی به بودجه دولت و درآمدهای نفتی ندارد و از طرفی حتی می تواند با توجه به توان و پتانسیل های خوبی که دارد ، چند استان ضعیف را هم تقویت کند.

بنابراین گزارش ، در این مراسم از 56 تولید کننده برتر استان تهران که تعدادی از آنان در سطح ملی نیز به عنوان تولید کننده برتر معرفی شدند با اهدای لوح و تندیس و پاداش نقدی تقدیر شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: