کد خبر: ۱۳۳۱۵۴
۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
0
مدیرکل گمرک آستارا اعلام کرد : فعالیت گمرک مرزی بندر آستارا با همکاری و هماهنگی گمرک جمهوری آذربایجان 12 ساعته شده است.
پول‌نیوز- مدیرکل گمرک آستارا اعلام کرد : فعالیت گمرک مرزی بندر آستارا با همکاری و هماهنگی گمرک جمهوری آذربایجان 12 ساعته شده است.

حمیدرضا محمدی عصر دوشنبه در گفت و گویی افزود : با توجه به افزایش حجم عملیات ترانزیت خارجی و صادرات در ماه های پایان سال و بمنظور تسهیل و تسریع در امر صادرات و واردات ، اداره کل گمرک آستارا با پیگیری ها و توافق با گمرک مرزی آستارای کشور آذربایجان و مرزبانی دو کشور ساعات کار خود را افزایش داده است.

وی بیان کرد : بر این اساس دوایر گمرکی و خدماتی مستقر در درب مرزی و درب خروج گمرک مرزی آستارا از ساعت هشت صبح تا ساعت 20 به صورت مستمر به ارائه خدمات می پردازند.

مدیرکل گمرک آستارا اظهار کرد: این توافق بر اساس پروتکل منعقد شده بین دو کشور انجام شده و تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به درخواست هر دو کشور همسایه در دیدارهای رسمی روسای گمرکات طرفین و به خصوص در حاشیه نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در باکو برای 24 ساعته شدن فعالیت گمرک آستارا اضافه کرد: 12 ساعته شدن فعالیت این واحد گمرکی مقدمه ای برای 24 ساعته شدن گمرک در مرز آستاراست.

پیش از این ساعت فعالیت گمرک مرزی آستارا به مدت 10 ساعت و از ساعت هشت صبح تا 18 بود.

گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی ، ورود و خروج موقت ، تعاونی مرزنشینان ، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی ، مبدا و مقصد کارنه تیر ، کاپوتاژ ، امور مسافری ، مرجوعی ، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندری آستارا با 85 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان ، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود به طوری که سالانه نزدیک 700 هزار نفر مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: