کد خبر: ۱۳۳۲۸۴
۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
0
آب مصرفی بخش کشاورزی که از نظر وزارت نیرو 86 میلیارد مترمکب و از نظر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی 75 میلیارد مترمکعب است تا 10 سال آینده باید به 30 میلیارد مترمکعب برسد.
پول‌نیوز- وزیر اسبق کشاورزی گفت: آب مصرفی بخش کشاورزی که از نظر وزارت نیرو 86 میلیارد مترمکب و از نظر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی 75 میلیارد مترمکعب است تا 10 سال آینده باید به 30 میلیارد مترمکعب برسد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، عیسی کلانتری دبیرکل خانه کشاورز در دومین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران که امروز در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، گفت: طی 8 سال تراز آب به 75 میلیارد مترمکعب رسیده و این بیلان منفی به معنای تاراج آب است.

وی افزود: از 500 میلیارد مترمکعب آب موجود زیر زمینی در جا استاتیک موجود در کشور طی 32 سال 120 میلیارد مترمکعب آن به مصرف رسیده است.

وزیر اسبق کشاورزی با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه باید اقداماتی انجام شود، گفت: آب نسل‌های بعدی در حال مصرف است، در در حالی که کالاهایی که از مصرف این آب حاصل می‌شود، به اندازه آب ارزش ندارد.

کلانتری با بیان اینکه بازنگری در قوانین حفظ نباتات و دامپزشکی ضروری است، گفت: برخی از این قوانین مربوط به 60 سال گذشته است و لازم است که در این قوانین بازنگری‌ انجام شود.

رئیس ستاد احیاء دریاچه ارومیه تصریح کرد: آب مصرفی بخش کشاورزی که از نظر وزارت نیرو 86 میلیارد مترمکعب و از نظر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی 75 میلیارد مترمکعب در سال است تا 10 سال آینده باید به 30 میلیارد مترمکعب برسد.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: