May 2024 13 / دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۲۹۵
۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
0
سرمایه گذار شرکت نساجی مازندران از پرداخت یکصد میلیارد ریال مطالبات و معوقات کارگران کارخانه های نساجی خبر داد .
پول‌نیوز- سرمایه گذار شرکت نساجی مازندران از پرداخت یکصد میلیارد ریال مطالبات و معوقات کارگران کارخانه های نساجی خبر داد .

' مهدی علم بیگی ' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : با پرداخت این رقم ، مطالبات 370 نفر از کارگران بازنشسته کارخانه نساجی پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات یکهزار و 180 کارگر وبازنشسته کارخانه نساجی مازندران از سیزدهم دیماه امسال آغاز شده است ، ادامه داد : در مرحله نخست ، پرداخت معوقات بازنشستگان این کارخانه در دستورکار قرار گرفت که در مراحل پایانی کار پرداخت این گروه قرار داریم .

سرمایه گذار شرکت نساجی مازندران از پرداخت مطالبات و معوقات کارگران شاغل و اتمام قراردادی این کارخانه را به عنوان گام بعدی در پرداخت مطالبات ومعوقات کارگران و بازنشستگان کارخانه نساجی مازندران یاد کرد .

پرداخت مطالبات و معوقات کارگران نساجی مازندران به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مسوولان ارشد استان مازندران و قائمشهر بود بطوریکه استاندار مازندران در روزهای اغازین پرداخت این مطالبات اعلام کرد : با آغاز پرداخت این مطالبات ، دغدغه هفت ساله فروکش کرده است.

'ربیع فلاح' افزود: در سایه وفاق و همدلی مسوولان و دست اندرکاران به این نتیجه مطلوب و خواستنی دست یافتیم.

وی ادامه داد : دولت تدبیر و امیدبرای رفع معضل بیکاری با تمام امکانات و توان از سرمایه گذارانی که دراین عرصه وارد شوند حمایت می کند .

نخستین کارخانه نساجی مازندران در سال 1309 به عنوان یکی از صنایع بزرگ ایران فعالیت خود را در قائمشهر آغاز کرد و در گذشته نه چندان دور کارخانه های نساجی مازندران در قالب سه کارخانه بزرگ نساجی شماره یک، دو و سه هر کدام به تنهایی از صفر تا صد تولید پارچه شامل ریسندگی (تولید نخ از پنبه)، بافندگی، رنگرزی و عرضه آن به بازار را انجام می داد و در سراسر کشور شعبه های فروش پارچه داشت.

این کارخانه ها مانند بسیاری دیگر از برندهای ملی کشور از 10 تا 15 سال پیش رو به زوال رفت و یکی یکی قدرت تولید و رونق خود را از دست داد و سه کارخانه شماره یک ، دو و سه بتدریج دچار آنچنان رکودی شد که طی دو سال 90 و 91 به طور کامل تعطیل شد و کارگرانش خانه نشین شدند.

کارشناسان و مسوولان اقتصادی مازندران معتقدند که گرچه اجرای اصل 44 و خصوصی سازی ادارات و صنایع دولتی در واقع طرحی است برای افزایش کیفیت تولیدات، افزایش رقابت، افزایش سطح تولید و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر، اما از آنجا که نساجی قائمشهر که صنعتی دولتی و متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، در فرآیند خصوصی سازی به اهل آن سپرده نشد و به تامین اجتماعی (یک نهاد دولتی دیگر)، بانک ها یا افراد غیرمتخصص در بخش خصوصی واگذار شد، این صنعت را بتدریج به ضعف، رکود و تعطیلی کشاند.

از دو سال پیش فعالیت کارخانه های تعطیل شده قائمشهر از سرگرفته شد و اکنون دو کارخانه شماره یک و سه تقریبا فعال شده و کارگران کارخانه شماره دو نیز به کارخانه شماره سه منتقل شده اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: