April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۳۷۰۸
۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
0
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور است اظهار امیدواری کرد در کوتاه‌ترین مدت، مترو فرودگاه مهرآباد به بهره‌برداری برسد و دسترسی لازم برای مسافران به داخل ترمینال انجام شود.
پول‌نیوز- ممکن است برخی پروازهای طولانی مدت که بیش از دو ساعت زمان لازم دارد، به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود. این گفته رئیس سازمان هواپیمایی در بازدید اعضای کمیسیون عمران شورای شهر تهران از متروی فرودگاه مهرآباد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و سه نفر از اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از متروی فرودگاه مهرآباد بازدید کردند.


‌علیرضا جهانگیریان در حاشیه این بازدید‌ اظهار داشت: از تسریع طرح مترو فرودگاه مهرآباد حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 13 میلیون مسافر به این فرودگاه رفت و آمد داشته‌اند، گفت: این منطقه به علت رفت و آمدهای مستمر و کارخانه‌های موجود در آن یکی از آلوده ترین مناطق تهران است و استفاده از مترو برای کمک به محیط زیست منطقه، حیاتی است و موجب رفاه حال مسافران نیز خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور است اظهار امیدواری کرد در کوتاه‌ترین مدت، مترو فرودگاه مهرآباد به بهره‌برداری برسد و دسترسی لازم برای مسافران به داخل ترمینال انجام شود.

جهانگیریان بیان کرد: متروی فرودگاه مهرآباد دارای 2 ایستگاه است که این ایستگاه‌ها در تقاطع ورودی فرودگاه مقابل ترمینال‌های یک و در مقابل ترمینال 4 و 6 راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد جابه‌جایی فرودگاه مهرآباد طرح خاصی مطرح نشده ولی انتقال بخشی از ترافیک این فرودگاه به فرودگاه‌های مجاور در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هم اکنون فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت جابه‌جایی 6 میلیون مسافر را دارد، گفت: در بحث انتقال باید به ظرفیت‌های فرودگاه امام خمین (ره) توجه شود.

جهانگیریان افزود: امسال پروازهای حجاج به فرودگاه امام منتقل شد که در برخی ساعات با مشکل تراکم در ترمینال مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های فرودگاه امام خمینی (ره) برای افزایش تعداد پرواز فراهم نیست، بیان کرد: با اجرای طرح فاز دوم فرودگاه امام ظرفیت این فرودگاه به 25 میلیون مسافر می رسد و باید قبل از انتقال ترافیک این فاز افتتاح شود.

جهانگیریان با بیان اینکه انتقال پروازهای داخلی برای برخی پروازها مقرون به صرفه نیست، افزود: برای پروازهای کوتاه مدت داخلی استفاده از فرودگاه امام خمینی (ره) اصلا مقرون به صرفه نیست زیرا یک شهروند تهرانی برای دسترسی به فرودگاه امام خمینی باید 35 کیلومتر حتی از برخی نقاط تهران 50 کیلومتر حرکت کند تا پروازی زیر یک ساعت داشته باشد که در هیچ جای دنیا این عمل انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه کارکرد فرودگاه مهرآباد برای پوشش پروازهای داخلی باقی می‌ماند، گفت: ممکن است برخی پروازهای طولانی که بیش از دو ساعت پرواز دارند به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود.

وی با بیان اینکه انجام پروازهای بامدادی بسیار کم است، افزود: پروازهای نیمه شب در فرودگاه مهرآباد فقط پروازهای دارای تاخیر و اضطراری است.

جهانگیریان اظهار داشت: در هیچ جای دنیا به علت احتمال وقوع حوادث، فرودگاه بزرگی مانند مهرآباد را به یک باره جابه‌جا نمی‌کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به محض فراهم شدن امکانات لازم برای انجام سفرهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) این فرودگاه نیز وارد چرخه جابجایی مسافران داخلی می‌شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: