کد خبر: ۱۳۳۷۰۹
۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
0
جلسه هم انديشي پيرامون بررسي عوامل مهم بروز تلفات انرژي برق و راه هاي عملي در راستاي تحقق طرح ملي كاهش آن باحضورمعاون هماهنگي توزيع توانير، دبيرانجمن صنفي و كارفرمايي و مديران عامل شركت هاي توزيع كشور درسالن جلسات اين شركت برگزارشد.
پول‌نیوز- جلسه هم انديشي پيرامون بررسي عوامل مهم بروز تلفات انرژي برق و راه هاي عملي در راستاي تحقق طرح ملي كاهش آن باحضورمعاون هماهنگي توزيع توانير، دبيرانجمن صنفي و كارفرمايي و مديران عامل شركت هاي توزيع كشور درسالن جلسات اين شركت برگزارشد.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، مهندس خوش خلق با اشاره به سياستهاي كلي توانير مبني بر كاهش تلفات انرژي برق در كل كشور گفت:اعتقاد دارم توانير نبايد همه كارها را به تنهايي انجام دهد بلكه بايد تجارب شركت هاي توزيع كشور را ارزيابي و با شناخت نقاط ضعف و قوت، بهترين روش را انتخاب و طرحي جامع براي شركت هاي توزيع ايجاد كند.

وي تاكيد كرد: بخش توزيع يك پتانسيل نهفته است كه بايد از ظرفيت هايش استفاده بهينه شود.

وي در ادامه بيان داشت: پيك تابستان سال جاري حدود48000مگاوات بود و با توجه به اينكه نياز داريم در سال 5000 مگاوات افزايش نيروگاه داشته باشيم نياز سال آينده 52000 مگاوات خواهد بود.

معاون هماهنگي توزيع توانير خاطرنشان ساخت: تابستان امسال هم زود شروع و هم دير تمام و هم شدتش زياد بود و احتمال اينكه تابستان آينده شرايط سخت تري را تجربه كنيم، وجود دارد.

خوش خلق ميزان بارندگي هاي سال جاري وضعيت بارش ها را نامطلوب دانسته و افزود: تا اين لحظه وضعيت بارندگي ها كم و نگران كننده و آثار آن در استان خوزستان بدليل سدهاي موجود بيشتر قابل لمس است.

وي با بيان اين كه بايد با يك برنامه منسجم بتوانيم از پيك تابستان آتي عبور كنيم، اضافه كرد: دو مبحث GIS و داشبورد مديريتي از جمله موضوعات مهمي است كه بايد انجام و همه مراحل از خريد تا فروش مورد بررسي و نقاط قوت و ضعف مشخص و اعمال شوند.

معاون هماهنگي توزيع توانير با اشاره به اين كه بيشتر تلفات انرژي درحوزه غير فني است و رفع مشكلات اين حوزه خصوصا در مناطق پر مصرف مي تواند سريع رخ دهد گفت: استان خوزستان و به ويژه شهر اهواز مي توانند به عنوان مرجع مورد توجه قرار گيرند.

خوش خلق تاكيد كرد: از سويي ديگر بايد به جنبه فني كارو به ويژه كنتور و كيفيت تجهيزات و بكار گيري تجهيزاتي كه در آينده تلفات نداشته باشند توجه ويژه اي شود.

وي افزود: در اين خصوص استفاده از تابلوهاي كمپوزيت بجاي فلزي به دليل خاصيت ضد خوردگي و عايق بودن و غير قابل سرقت بودن بايد مورد توجه قرار گيرد.

خوش خلق در خصوص قيمت واقعي انشعاب برق گفت:متوسط هزينه اي كه الان در كشور انجام ميشود دو و نيم ميليون تومان و هزينه اخذ شده از مشترك كمتراز نهصد هزارتومان مي باشد.

درادامه اين جلسه عقدايي دبير انجمن صنفي و كارفرمايي شركت هاي توزيع با اشاره به محدود بودن منابع انرژي گفت: بايد تلاش كنيم چشم اندازهايمان كمي و با عدد و رقم و اطلاعات صحيح باشد تا بتوانيم برنامه ريزي دقيق و روشن تبيين كنيم و براي رسيدن به اين هدف بايد انتقال استراتژي در سطح سازمان انجام پذيرد.

لازم بذكر است اين جلسه در دو بخش صبح و عصر برگزار گرديد كه در بخش اول به ارائه گزارش و تبادل اطلاعات فني برگرفته از آخرين دستاوردهاي ميان شركت هاي توزيع كه مورد تاكيد معاونت هماهنگي توزيع بود به پايان رسيد و در بخش دوم اين جلسه كشوري با حضور معاونت هماهنگي توزيع توانير و دبيرانجمن صنفي وكارفرمايي و مديران عامل شركت هاي توزيع نيروي برق اهواز ، خوزستان ، نواحي استان تهران ، مشهد ، اصفهان ،خراسان رضوي ، قزوين و كهگيلويه و بوير احمد و جمعي از همكاران توانير به تبادل اطلاعات و تجريبات پرداخته و در پايان از پروژه شبكه برق زميني خيابان سلمان فارسي اهواز بازديد به عمل آمد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: