کد خبر: ۱۳۳۹۲۳
۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
0
پول‌نیوز - مدیر تسویه وجوه معاملات اوراق بهادار و بورس کالای شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: با استفاده از سازوکارهای صندوق تضمین تسویه، در سه ماهه سوم امسال در 95 درصد روزها، امور تسویه کارگزاران سر وقت و بدون تاخیر انجام شد.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، محسن خدابخش افزود: گزارش های آماری صندوق تضمین تسویه در 58 روز فعالیت سه ماهه سوم سال جاری نشان می دهد، در 67 درصد روزها، فرایند واریز وجه توسط کارگزاران بدهکار با تأخیر همراه بوده که این عدد در دوره مشابه سال گذشته 74 درصد بوده است.

مدیر تسویه وجوه معاملات اوراق بهادار و بورس کالای سمات گفت: در سه ماهه سوم امسال 12 درصد از موارد تاخیر در تسویه از سوی کارگزاران با تاخیر بیش از دو ساعت انجام شده که در مدت مشابه سال گذشته این پرداخت ها 8 درصد موارد را شامل می شد.

وی بااشاره به زمانبندی پرداخت و محاسبه ساعتی جرایم تأخیر و همچنین استفاده از منابع صندوق، گفت: درسه ماهه سوم سال جاری 95 درصد پرداخت های وجه بستانکاران اتاق پایاپای، در زمان و موعد مقرر پرداخت شده و مابقی پرداخت ها نیز تا ساعت 13 و 30 دقیقه روز تسویه به حساب های بستانکاران واریز شده است.

مدیر تسویه وجوه معاملات اوراق بهادار و بورس کالای سمات گفت: هم اکنون 100 کارگزاری عضو صندوق تضمین تسویه هستند. شرکت کارگزاری پگاه یاوران نوین آخرین عضو این صندوق است که در سه ماهه سوم سال 93 به صندوق تضمین تسویه پیوسته است.

گفتنی است، منابع صندوق برای پایان دوره سه ماهه سوم امسال 75 میلیارد ریال بود که با تعیین ضرایب جدید توسط کمیته صندوق تضمین تسویه حجم منابع صندوق برای سه ماهه چهارم 93 به 85 میلیارد ریال رسید.

برچسب ها: تسویه معاملات ، بورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: