کد خبر: ۱۳۳۹۳۱
۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
0
عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آبشار شوی از مرتفع‌ترین و پهن‌ترین آبشارهای ایران در دزفول به ثبت ملی رسید.
پول‌نیوز- عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: آبشار شوی از مرتفع‌ترین و پهن‌ترین آبشارهای ایران در دزفول به ثبت ملی رسید.

عباس پاپی‌زاده امروز در گفت‌وگویی در اهواز با اشاره به جلسه که روز گذشته با حضور رئیس جمهور و مسئولان محیط زیست به مناسبت هوای پاک برگزار شد، گفت: در این جلسه آبشار شوی در شهرستان دزفول استان خوزستان به ثبت ملی رسید.

وی افزود: آبشار شوی در منطقه شیهون به ارتفاع 90 متر از مرتفع‌ترین، زیباترین و پهن‌ترین آبشارهای ایران است که در شرایط بسیار منحصر به فردی قرار دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرچشمه این آبشار از رود دز است، گفت: این آبشار در سال‌های اخیر از گزند خشکسالی‌ها در امان مانده است.

براساس این گزارش، مدت 2 سال که موضوع ثبت ملی آبشار شوی در دل رشته کوه البرز در دست پیگیری است.

این آبشار از جمله جاذبه‌های گردشگری شمال استان خوزستان محسوب می‌شود.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: