کد خبر: ۱۳۴۶۲۹
۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
0
مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موارد جدید سرطان همزمان با فرارسیدن هفته پویش ملی مبارزه با سرطان - هشتم تا پانزدهم بهمن ماه جاری - ثبت می شود.
پول‌نیوز- مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: موارد جدید سرطان همزمان با فرارسیدن هفته پویش ملی مبارزه با سرطان - هشتم تا پانزدهم بهمن ماه جاری - ثبت می شود.

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر «علی نیک فرجام»، افزود: نظام ثبت سرطان و پویش ملی مبارزه با سرطان و ثبت و تحلیل آن مهم ترین ابزار مدیریت و کنترل سرطان به شمار می آید.

نیک فرجام گفت : اطلاعات حاصل از برنامه ثبت سرطان نه تنها منبع خوبی برای مطالعات اپیدمیولوژیکی (همه گیر شناسی) است که برنامه ریزی های غربالگری و پیش بینی و طراحی مداخلات نیز با استفاده از داده های بانک اطلاعاتی ثبت سرطان، امکان پذیر خواهد بود.

وی ضمن تاکید بر اجرای برنامه ثبت سرطان به منظور ارزیابی برنامه های تحقیقاتی و پیشگیری، اظهارداشت: زیربنای کنترل سرطان ها، پیشگیری، غربالگری، درمان به موقع و خدمات تسکینی، نیازمند نظام جمع آوری، ثبت و تحلیل داده های مربوط به موارد جدید سرطان است.

**سرطان، سومین عامل مرگ و میر در کشور

مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری ها دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: از آنجا که سرطان ، پس از بیماری های قلبی عروقی و حوادث، سومین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می آید در چنین شرایطی ثبت دقیق سرطان و اجرای روش های مناسب پیشگیری و درمان بیماری های سرطانی یک ضرورت بهداشتی است که باید به آن توجه کرد.

نیک فرجام افزود: با کنترل عوامل خطر ابتلا به سرطان مانند تغذیه ناسالم، حدود 40 درصد مرگ و میرهای ناشی از سرطان قابل پیشگیری خواهد بود. بنابراین تدوین برنامه های ملی پیشگیری و کنترل سرطان موثرترین عامل کاهش بروز و بار بیماری سرطان است.

وی، خود مراقبتی، آگاهی و اقدام به موقع برای تشخیص و درمان سرطان را از دیگر راهکارهای مناسب در پیشگیری از سرطان خواند.

دکتر «عبدالله فضل علیزاده» نایب رییس انجمن سرطان ایران پیشتر درمورد وضعیت این بیماری در کشور به خبرنگار ایرنا گفت: در ایران سالانه 80 تا 85 هزار موارد جدید سرطان شناسایی می شود که از این میزان سالانه 30 هزار ایرانی جان خود را از دست می دهند.

فضل علیزاده افزود: در زمان حاضر هر سال 80 هزار بیمار سرطانی نیازمند روش های درمانی و تشخیصی در کشور هستند که این تعداد بیمار هزینه و بار مالی بسیار زیادی را بر اقتصاد خانواده های خود و کشور تحمیل می کند .
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: