April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۴۷۸۲
۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۸
0
تا سال ۹۱ سالانه حدود هفت هزار میلیارد تزریق بودجه به کشاورزی انجام می‌شد اما امسال سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم کشاورزی از بودجه بوده که انگیزه افزایش تولید را از کشاورزان گرفته است.
پول‌نیوز - رئیس خانه کشاورز استان همدان گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی برای اشتغالزایی بالا نیازمند اعمال یارانه هستند.

به گزارش گروه کشاورزی و دام‌پروری پول‌نیوز، ابوالقاسم سوزنچی در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حفظ تدوام در وضعیت کشاورزی و بهبود شرایط آن نیازمند کمک و یاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه است.

وی به برخی مشکلات در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: تامین آب کشاورزی از جمله مشکلات جدی در این حوزه بوده و متاسفانه استان همدان با بحران شدید کم آبی مواجه است.

سوزنچی با تاکید بر اینکه شدت بحران مسئله بی آبی و کمبود منابع آن باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، بیان داشت: متاسفانه بودجه کشاورزی کاهش یافته به طوریکه کاهش بودجه در این حوزه چشمگیر است.

وی در این خصوص ادامه داد: تا سال ۹۱ سالانه حدود هفت هزار میلیارد تزریق بودجه به کشاورزی انجام می‌شد اما امسال سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم کشاورزی از بودجه کشور بوده که این مبلغ انگیزه افزایش تولید را از کشاورزان گرفته است.

رئیس خانه کشاورز استان همدان با بیان اینکه بحران آب در کشور از مرز معمول گذشته اظهار داشت: متهم اصلی این کمبودها کشاورزان هستند چرا که در سال‌های گذشته از سهم مصرف خود هیچ‌گونه صرفه جویی نداشته‌اند اما دولت با برنامه‌ریزی در این بخش باید به رفع معیشت کشاورزان توجه کند تا با کاهش مصارف از این بحران عبور کنیم.

سوزنچی توجه به حمایت از صندوق بیمه کشاورزان را بسیار ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط نامناسب کشاورزی هیچ بیمه گذاری حاضر به حمایت از کشاورزان نیست اما با نگاه ۲۰ درصدی افزایش منابع این صندوق، کشاورزان و مدیران از این شرایط نیز به خوبی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تنظیم قوانین بهره‌وری در بخش کشاورزی افزود: آموزش، تشویق و ترغیب در تولید محصولات کشاورزی بسیار مهم بوده و هست.

رئیس خانه کشاورز استان همدان در این مورد تاکید داشت: تا زمانیکه بودجه در زمینه کشاورزی کافی نباشد این امر محقق نمی‌شود بنابراین توجه به تنظیم قوانین باید مورد بررسی قرارگیرد و این موضوع باید در صنایع تبدیلی نیز پیگیری شود.

سوزنچی اختصاص یارانه به بخش کشاورزی را موضوعی ضروری عنوان کردو گفت: صنایع تبدیلی با سرمایه اندک و اشتغالزایی بالا نیازمند اعمال یارانه هستند تا بتوانند در این حوزه مورد توجه سرمایه‌گذاران قرارگیرند.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه دولت برنامه های خوبی را برای خروج از رکود اقتصادی در نظر گرفته است، ابراز داشت: کاهش بی سابقه قیمت نفت و افزایش مالیات بر درآمد از جمله مسائلی بوده که در اصناف را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: هر ساله نرخ مالیات بر ارزش افزوده یک درصد افزایش می یابد که در سال ۹۴ باید این نرخ به هشت درصد برسد در حالیکه در سال ۹۴ نرخ پیش بینی شده برای مالیات بر ارزش افزوده استان همدان ۹ درصد در نظر گرفته شده است.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده باید به طور دقیق اجرایی شود، بیان داشت: اصناف استان همدان خواستار کاهش نرخ ارزش افزوده برای کالاهای لوکس هستند تا قدرت خرید مردم نیز در این حوزه بالاتر برود.

فرسایی وحید در ادامه سخنانش گفت: درآمد مالیات بر ارزش افزوده بخشی به شهرداری ها و بخشداری تعلق می گیرد و بخشی نیز به خزانه دولت واریز می شود تا صرف مسائل عمرانی مملکت شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: