April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۱۴۳
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
0
در زمینه تولید زعفران، انار، انجیر، زردآلو، گیلاس در دنیا دارای رتبه‌های یک تا 10 هستیم و ضریب خوداتکایی که در ابتدای دولت یازدهم 65 درصد بود تا پایان آن به به بالای 80 درصد خواهد رسید.
پول‌نیوز - معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال حدود 2 میلیون دلار محصول باغی صادر شده است، گفت: تصمیمی برای واردات میوه نداریم.

به گزارش گروه کشاورزی و دام‌پروری پول‌نیوز، حسن رکنی با حضور در برنامه اقتصاد ایران شبکه پنج سیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: سالانه 75 هزار تن عسل در کشور تولید و 5 هزار تن صادر می‌شود.

وی افزود: میانگین مصرف عسل در کشور حدود 900 گرم به ازای هر فرد و در دنیا حدود 250 گرم است.

رکنی با اشاره به پرداخت هزینه‌ احداث آزمایشگاه عسل توسط دولت، تصریح کرد: مکان این آزمایشگاه توسط بخش خصوصی تهیه شده که امیدواریم با تکمیل این آزمایشگاه در آینده عسل کامل استاندارد تولید شود.

وی افزود: بهترین عسل‌ها در دامنه‌ کوه‌های البرز و زاگرس تولید می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مزیت‌های باغبانی بیان داشت: امسال به جز موز و میوه‌هایی از این نوع، هیچ میوه‌‌ای وارد نکرده‌ایم و تصمیمی برای واردات در سال آینده هم نداریم.

رکنی بیان داشت: در سال‌های قبل انواع و اقسام میوه‌ها از جمله پرتقال مصری، گلابی و سیب به کشور وارد می‌شد، اما با تمهیدات وزارت جهاد جلوی واردات این محصولات گرفته شد.

وی افزود: در زمینه تولید زعفران، انار، انجیر، زردآلو، گیلاس در دنیا دارای رتبه‌های یک تا 10 هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: سال 92 مقدار 825 هزار تن محصولات باغی به ارزش 2 میلیارد دلار و در سال جاری تاکنون 700 هزار تن صادرات محصولات باغی به ارزش 2 میلیارد دلار داشته‌ایم.

رکنی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تقاضای صادرات و واردات را به نفع صادرات افزایش دهیم، گفت: در ابتدای دولت یازدهم ضریب خوداتکایی در محصولات کشاورزی حدود 65 درصد بود که در نظر داریم این ضریب را در پایان 4 سال به بالای 80 درصد برسانیم.

وی در حالی از رتبه ۷ جهانی در تولید مرغ صنعتی در کشور خبرداد که بیش از ۹۵ درصد لاینهای مرغ کشور وارداتی و خارجی است و لاین ایرانی آرین درصد ناچیزی از مرغ کشور را تشکیل می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: