April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۳۵۶۸۲
۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
0
تولید گوشی تلفن همراه کاملا ایرانی مستلزم حمایت مسئولان و سرمایه گذاری بنگاهای اقتصادی و صرف 3 تا 5 سال زمان است.
تولید گوشی ایرانی برای پشتیبانی نسل چهارم
پول‌نیوز - یک صنعتگر داخلی از ورود گوشی‌های موبایل ایرانی به بازار با هدف پشتیبانی نسل چهارم عرضه‌شده توسط اپراتورهای کشور، خبر داد.

به گزارش گروه فناوری و ارتباطات پول‌نیوز، دکتر حمیدرضا صبوح اصغر در خصوص این گوشی و هدف از ورود آن به بازار گفت: تمام خطوط تولید و دستگاه‌های مربوط و تکنولوژی لازم خریداری شده است تا گوشی‌های ایرانی با قدرت رقابت در بازار جهانی عرضه شوند.

وی با اشاره به اعتبار تکنولوژی خریداری شده تاکید کرد: شرکت چینی Shenzhen Cubot technology  چین از توان قابل توجهی در زمینه تحقیقات و سوق دادن این برند به فروشگاه‌های جهانی، یکپارچه‌سازی R&D، تولید، فروش و انبار و تدارکات لازم برخوردار است.

به گفته صبوح، خط تولید این برند برای شروع  دارای 200 نیروی حرفه ای در بخش‌های نرم‌افزار، طراحی برد، طراحی ظاهری، رابط  کاربری و سخت‌افزار است.

وی افزود: این شرکت در ارتباط نزدیک با فروشگاه‌های محلی بزرگ در کشورهای خارجی است و تخصص لازم در زمینه مدیریت انبارداری خارجی را دارد، ضمن این‌که نفوذ این برند به تازگی در اروپا، آمریکای شمالی، روسیه و کشورهای خاورمیانه افزایش یافته است.

گوشی های این برند که قرار است طی چند روز آینده با برند Cubot در 10 مدل وارد بازار ایران شود و در فاز اول 35 هزار دستگاه در فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور قابل عرضه به علاقه‌مندان موبایل هوشمند باشد، قادر به پوشش سیگنال‌هایی مانند GSM、CDMA、TD-SCDMA、WCDMA、LTE (4G) است، به عبارت دیگر این محصول قادر به تأمین نیاز هر طیف از مشتریان است و این مزیت در کنار کیفیت بالا، تکنولوژی روز و قیمت‌های بسیار مناسب و تقریبا غیرقابل رقابت می‌تواند موفقیت این برند را در بازارهای ایران و جهان تضمین کند.

این گوشی دوسیم‌کارته است و بالاترین مدل آن به وزن 124 گرم با ضخامت 6.9 میلیمتر دارای صفحه نمایش 5 اینچ، پردازنده 8 هسته ای، دوربین اصلی 13 مگا پیکسل و دوربین دوم 8 مگاپیکسل، دارای 2 گیگ رم و 16 گیگ رام است که در مدل‌های مختلف از کمتر از 200 هزار تومان تا سقف یک میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

سیستم عامل این گوشی اندروید کیت‌کت بوده و باطری با ظرفیت 3300 میلی آمپر روی خود گوشی ست و جدا نمی شود و بدنه آن در آینده تمام فلزی خواهد بود. گوشی cubot در رنگ های مختلف (هر مدل از 2 تا 5 رنگ) عرضه خواهد شد.

این محصول دارای 12 ماه گارانتی تعمیر و یک‌ماه گارانتی تعویض و شبکه فروشگاهی ویژه در مرکز هر استان کشور برای پشتیبانی است و به‌زودی فروشگاه اینترنتی شرکت نیز راه اندازی می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تمامی خط‌های تولید، دستگاه‌های مربوط و‌ تکنولوژی لازم، تحت لیسانس این شرکت خریداری شده و امید می رود در ۳ فاز شاهد تولید گوشی تلفن همراه ایرانی باشیم. این سه فاز عبارتند از مونتاژ و بسته‌بندی، تولید قطعات جانبی، تولید مونتاژ و بسته‌بندی لوازم جانبی و در نهایت  تولید کامل این محصول.

 به گفته صبوح، تولید گوشی تلفن همراه کاملا ایرانی مستلزم حمایت مسئولان و سرمایه گذاری بنگاهای اقتصادی و صرف  3 تا 5 سال زمان است.

مدیرعامل شرکت اکسین مهرارتباط هدف خود را تولید گوشی همراه ایرانی با قدرت رقابت جهانی توصیف کرد و از فعالان و عرضه کنندگان بازار موبایل خواست نیاز واقعی مصرف کنندگان در مورد یک گوشی همراه مناسب را شناسایی و به شرکت انتقال دهند تا امکان ساخت محصولی بی نقص و کاملا ایرانی و کاربردی فراهم آید.

وی در پایان گفت: امید است با حمایت مصرف کنندگان و مسولان بتوانیم این تکنولوژی را کاملا بومی کنیم و سهمی در بازار جهانی به دست آوریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: